13 tipov od bežeckých autorít pre bežcov začiatočníkov

13 tipov od bežeckých autorít pre bežcov začiatočníkov

19.1.2017 v kategórii Cvičenie a športy, autor redakcia FIT štýl foto: iStock.com

Nikdy nie je nesprávny čas, kedy začať s behom. Nech vás tieto bežecké autority motivujú a inšpirujú.

1. Prijmite výzvu: „Každý človek je športovec, ale niektorí z nás sú trénovaní, a niektorí z nás nie sú."

-Dr. George Sheehan, bežec / spisovateľ / filozof

2. Stačí v podstate málo: „Beh 12 - 24 km týždenne výrazne zvyšuje aeróbnu kapacitu, a pozitívne ovplyvňuje množstvo z koronárnych rizikových faktorov."

-Dr. Kenneth Cooper, priekopník aerobiku  

Čítajte tiež: Tipy pre vás, ako si obľúbiť cvičenie.

3. Kašlite na kilometre: „Najväčšou chybou je, že noví bežci majú tendenciu rozmýšľať v kilometroch-1 km, 2km, 3km. Na začiatku behania je potrebné rozmýšľať v minútach, nie kilometroch."

-Budd Coates, 4násobný účastník USA Olympic Marathon Trials  / tréner  

4. Dobré bežecké topánky sú základ: „Utraťte na ne aspoň 60 dolárov (cca 47 EUR). Dobrý pár bežeckých topánok by mal vydržať 600 až 800 km a je jedným z najdôležitejších nákupov, ktoré budete robiť."

-John Hanke, autor Essential Runner  

5. Myslite vo veľkom: „Topánky, na prechádzky aj bežecké kúpte mierne dlhšie a širšie než je veľkosť vašej nohy. Tiež sa vyhnite špicatým topánkam. Budete ušetrení zbytočnej bolesti nôh."

-Ted Corbitt, ultrabežec  a olympijský maratónec

Mohlo by vás zaujať:  Nebaví vás behať ani zdvíhať činky? Zumba je stále IN.

6. Nejdite na doraz: „Bežte tempom, počas ktorého môžete pohodlne konverzovať s tréningovým partnerom, ale nie zas takým pomalým, že by ste mohli spievať taliansku operu. "

- Runner's World editors  

7. Relaxujte na maximum: „Keď bežíte, nech vaša čeľusť voľne visí, nekrčte a nedvíhajte ramená až po uši a občas si vytrepte ruky a paže, aby zostali uvoľnené."

-Dave Martin, Ph.D., fyziológ

8. Nerozdrvte vajce: „Nebehajte s pevne zovretou päsťou. Miesto toho behajte s voľným položením rúk, palce sa ľahko dotýkajú prstov, ako keby ste chceli chrániť vajcia v každej dlani."

- Runner's World editors  

9. Rýchlovka je dobrá: „Ak  je 15 minút všetok čas, čo máte k dispozícii, spusťte to! Pätnásť minút behu je lepšie ako nebežať vôbec."

-Dr. Duncan Macdonald, bývalý americký rekordér na 5 km  

Viete aké cvičenie je pre vás vhodné? 7 otázok a odpovedí - ako sa správne rozhodnúť

10. Pravidlo behu na ceste č. 1: „Ak bežíte na ceste s premávkou, bežte vždy v protismere. Každý, kto je bdelý a čulý, by mal byť takto schopný zostať nažive."

-Dr. George Sheehan

11. Tekutiny sú nutné: „Hydratujte. Hydratujte. Hydratujte! Za chladného počasia aj teplého. Vodu potrebujeme na potenie, premazanie kĺbov, šliach, väzov a účinný rozvoz krvi k dôležitým orgánom. Celý deň fungujeme  na hydratáciu.

-Dr. Alex Ratelle, bývalý skvelý bežec  

12. Počúvajte! „Musíte počúvať svoje telo. Behať môže byť niekedy trápenie, ale nie bolesť."

-Dr. George Sheehan

13. Šport musí byť hra: „Fitness má byť zábava. Ak tomu tak nie je, nie je to fitness. Hra je proces. Fitness je len produkt."

-Dr. George Sheehan

Mohlo by vás zaujímať: BEHOM k schudnutiu!

Komentáre