Chcete behať? Ponúkame vám niekoľko tipov, ako začať

Chcete behať? Ponúkame vám niekoľko tipov, ako začať

17.3.2017 v kategórii Cvičenie a športy, autor redakcia FIT štýl foto: iStock.com

Aj vy ste si všimli, že chodníčky v parku, vodné hrádze, poľné a lesné cestičky sú v podvečerných hodinách zaplnené bežcami?

Beh opäť naberá na popularite. Dôvodov je viacero. Je to nenáročná, ale účinná športová aktivita, ktorej sa môže venovať každý. Pravidelné behanie zlepšuje zdravie kardiovaskulárneho systému a kondíciu, pomáha spaľovať kalórie, formovať telo a udržuje psychickú pohodu.

Ak chce človek získať z behu čo najviac benefitov, je dobré zostaviť si plán a držať sa určitých zásad.

Zvoľte si cieľ

Cieľ je dôležitý najmä vtedy, ak pravidelne nešportujete. Ak si ho nestanovíte, hrozí, že po čase s behom prestanete z rôznych dôvodov.

Prečo chcete behať?

  • Je vaším cieľom strata hmotnosti?
  • Potrebujete sa odreagovať od stresujúcich pracovných povinností a získať psychickú pohodu?
  • Chcete zlepšiť svoje zdravie?

Zamyslite sa nad tým, čo by vám beh mal priniesť. Pri športe je veľmi dôležitá motivácia. Jednoducho „niečo“, čo vás naštartuje vo chvíľach, keď vás prepadne lenivosť alebo únava. Odmenou môže byť čokoľvek, po čom túžite a urobí vám to radosť.

Nepreceňujte svoje sily

Preceňovanie vlastných síl je chyba, ktorej sa dopúšťajú najmä začiatočníci. S následkami ako je únava a svalová horúčka bojujú potom niekoľko dní a spravidla ich tieto príznaky pretrénovania odradia od ďalšej aktivity.

Preto je dôležité behať s rozumom. Na začiatok vám postačí beh tri až päťkrát týždenne po dobu 20 až 30 minút. Nič sa nestane, ak budete striedať intervaly behu a chôdze. Postupom času sa vytrénujete.

Mohlo by vás zaujímať: Svalové kŕče trápia nie len športovcov. Aké sú najčastejšie príčiny ich vzniku?

Čo je pri behu dôležité?

Bežecké topánky. Pri behu sú veľmi dôležité kvalitné bežecké topánky. Vhodne zvolená bežecká obuv zvyšuje komfort pri behaní, ale hlavne chráni kĺby i chodidlá.

Pitný režim. Pitný režim je pri behu veľmi dôležitý. V letnom období sa človek pomerne intenzívne potí, preto treba tekutiny dopĺňať priebežne, aby nedošlo k dehydratácii.

Veďte si denník. Do tréningového denníka si zapisujte podaný výkon. Na vlastné oči uvidíte, aké pokroky ste urobili a bude vás to motivovať do budúcnosti.

Čítajte tiež:vRozhodli ste sa pre NORDIC WALKING? Skvelá voľba. Viete, že palice sú základ?

Komentáre