Do formy z pohodlia domova

Do formy z pohodlia domova

18.11.2016 v kategórii Cvičenie a športy, autor Eva Kliská foto: iStock.com

Fitnes centrum nemusí byť pre každého z nás a ak by sme mali možnosť zacvičiť si doma s rovnakým efektom, určite by mnohí volili túto možnosť. Dostať sa do formy sa totižto dá aj z pohodlia domova.

Domáce prostredie spĺňa požiadavky maximálneho komfortu a naše individuálne potreby. Ak viete, ako správne cvičiť a zvládnete to aj bez odborného dozoru, nič vám nebráni v tom, aby ste to skúsili aj doma.

Priestorové nároky doma

Ešte predtým, ako si nakúpite všetko potrebné náradie, musíte zvážiť predovšetkým miestnosť alebo priestory, ktoré si pre umiestnenie náčinia vyhradíte a zároveň bude tento priestor vhodný aj na samotné cvičenie. Ideálne je vyhradiť samostatnú miestnosť, dobre presvetlenú a s dostatočným prísunom čerstvého vzduchu.

Nie vždy je to však možné, a preto nám v tomto prípade môže poslúžiť aj obývacia miestnosť alebo spálňa. Pre krátky tréning, napríklad na bežeckom trenažéri, je obývacia miestnosť ideálna, pretože tak môžete spojiť príjemné s užitočným. Ste v kontakte s ostatnými členmi rodiny a zároveň cvičíte.

A prečo behať? Čítajte: BEHOM k schudnutiu!

Domáce fitness vybavenie

Pri výbere vhodného fitnes vybavenia je dôležité vopred si určiť, na aký účel má fitnes slúžiť. Či má slúžiť aj na posilňovanie, alebo na aeróbne, kondičné cvičenie, tzn. či je cieľom spáliť tuky, či skôr nabrať alebo vytvarovať svalovú hmotu.

Pri cvičení doma sa treba držať osvedčených náčiní. Na to, aby ste mali plnohodnotnú posilňovňu pritom stačí len pár vecí. Napríklad niektoré z týchto náradí:

  • Cvičiaca podložka
  • Fitlopta alebo Bosu
  • Cvičiaca podložka 
  • Činky
  • Guma na cvičenie 
  • Posilňovač zápästia
  • Stacionárny bicykel 
  • Závažia s uchom Kettelbel
  • Švihadlo s počítadlom
Náš tip: FIT lopta – pre pokročilých

Nezabudnite na detaily

Nemali by sme zabúdať na detaily, ktoré nám cvičenie doma môže spríjemniť, akými sú polička alebo odkladací stojan na uteráky, odkladací stolík pre pitný režim, zrkadlo pre spätnú kontrolu počas cvičenia.

Cvičenie doma má bezpochyby svoje výhody, ale má aj svoje úskalia. Výhodou je, že vás nikto neobmedzuje, nemusíte na nikoho čakať a nemusíte do posilňovne dochádzať. Ušetríte peniaze, môžete cvičiť s partnerom, a to kedykoľvek chcete.

Na druhej strane, stále ste v rovnakom prostredí, čo vplýva na stratu motivácie a sociálneho kontaktu. Chýbajú vám pohľady ľudí, ktoré vás vedú k lepším výkonom a ich prítomnosť vás motivuje k dodržiavaniu tréningového plánu. Tiež sa nemáte od koho učiť a doma vás môžu vyrušiť rodinní príslušníci či nečakaná návšteva.

Nech vás nič neodradí! Berte to vážne a zároveň sa bavte..

Či cvičíte v mestskej posilňovni alebo v domácom prostredí, dokážete dosiahnuť porovnateľné výsledky, ak budete mať v poriadku plány tréningu a výživy, ktoré budete dodržiavať sústavne:

- cvičte tri až päťkrát do týždňa
- nie viac ako hodinu
- nezabúdajte precvičiť všetky svalové skupiny
- zapisujte si svoje výkony a nezabudnite na to, že trpezlivosť ruže prináša
- sústavnosť tréningu je dôležitá, či už trénujete doma alebo v komerčnej posilňovni

Mohlo by vás zaujímať: Schudnem vďaka joge?

 Ak si chcete zacvičiť ešte viac a pozrieť si online videá, kliknite SEM.

Komentáre