Plankujete? Otestujte s nami svoju výdrž v

Plankujete? Otestujte s nami svoju výdrž v "teste plankovej úprimnosti"!

4.1.2017 v kategórii Cvičenie a športy, autor Alena Pethoova foto: iStock.com

Zapojte sa aj vy do nášho "testu plankovej úprimnosti". Napríklad aj hneď teraz.

Pár sekúnd pravdy v PLANKU

Do nášho testu plankovej úprimnosti sa zapojili tri dámy s rôznym stupňom kondície:

Prvá testovaná osoba

Katka 38 - matka troch detí, necvičí, ale má to v pláne. Momentálne je rada, že popri deťoch stíha venčiť čivavu okolo bloku. Je však pripravená postaviť sa pravde do očí a začať.

Výdrž v planku: 10 sekúnd, ukončený záchvatom smiechu.

Vyhodnotenie: Úprimne? Nič moc. Katka sa s tým musí popasovať. Pozitívne je, že chce.

Druhá testovaná osoba

Jarka 26 - uprednostňuje beh a tanec, je vo forme, prijala by však pevnejšie svaly.

Výdrž v planku: 45 sekúnd

Vyhodnotenie: Čakali sme viac. Aj Jarka ostala prekvapená.

Tretia testovaná osoba

Klára 33 - namakaná crossfiťáčka, plankuje pravidelne počas tréningov, svoje maximum síce zatiaľ neotestovala, ale verí si.

Výdrž v planku: 2,5 minúty

Vyhodnotenie: Fakt dobré! Ako správna športovkyňa, rozhodla sa prejsť aj cez túto hranicu. Držíme jej palce.

A ako ste na tom vy? Zapojte sa do testu úprimnosti. Napríklad aj hneď teraz. Vyhodnotiť sa budete vedieť hádam aj samé a to podľa testu vyššie. 

Nikto vás nemusí vidieť, nikomu to nemusíte povedať a môže to ostať vaším tajomstvom. Alebo sa o svoje výsledky podeľte, choďte s kožou na trh, niekedy to pomôže v tom, aby ste pokračovali.

Ako správne cvičiť PLANK a prečo ho cvičiť sa dozviete tu: Viete, čo sa stane, keď budete pravidelne cvičiť PLANK?

Dôležitý je predovšetkým vás ďalší cieľ. Koľko vydržíte teraz a kam by ste chceli posunúť svoju hranicu výdrže?

Každopádne, bavte sa. Toto pravidlo nech vás sprevádza počas celej vašej plankovej výzvy. Ak aj vôbec necvičíte, skúste len toto, teda len plankovať.

...bavte sa a začne vás to baviť.

Je dosť pravdepodobné, že tým v sebe objavíte a naštartujete novú nepoznanú chuť podstúpiť ďalšie výzvy. A to sa teraz celkom hodí, lebo od nového roka aj tak všetci predsa "chudneme", nie? A tak máte prvú motiváciu za sebou.

Alebo inak:
Nech je to pre vás návod ako začať v malom a smerovať tak náročnejším výzvam. Každý deň o pár sekúnd na viac.

  • Ak ste úplný začiatočník a chcete ísť na to postupne, začnite plankovať na rukách. Aj to dá zabrať.
  • Zapojte do toho rodinu. Bude sranda. Kto z koho? Merajte si časy, porovnávajte a súťažte medzi sebou, zapisujte si výsledky na chladničku.

  • Alebo plankujte, kým vám vrie voda na čaj
  • Kým ide reklama v telke
  • Zapojte do planku partnera
  • Alebo to robte na tajňáša

Je možné, že váš domáci miláčik sa bude tváriť akože mu to fakt nejde do hlavy... ale zvykne si

Tak do toho, zaujmite polohu PLANKU a stopujte. 

A Nový rok vítajte nie v sekundách, ale minútach v planku.

Komentáre