Pretrvávajúce mýty o svaloch. Ako to vlastne je?

Pretrvávajúce mýty o svaloch. Ako to vlastne je?

5.9.2017 v kategórii Cvičenie a športy, autor Michal Lendel, www.cvicte.sk foto: iStock.com

Pokúsim sa vám vyvrátiť niektoré hlboko zakorenené mýty. Viem, že niektoré z nich sú naozaj staré, ale z nejakého dôvodu sa stále držia pri živote.

Mýty o svaloch

Čítajte tiež: Umenie svalovej kontroly. Viete o čom je reč?

Vďaka ťažkému tréningu v posilňovni získa žena vzhľad svalnatej kulturistky

Ženy nemajú hormonálne vybavenie na to, aby získali toľko svalovej hmoty, bez ohľadu na to, akú záťaž v tréningu používajú. Problémom veľkého počtu žien, ktoré nerobia žiadne pokroky, je, naopak, nedostatočná záťaž.

V prvých mesiacoch tréningu je, samozrejme, používanie nižších záťaží v poriadku, ale potom svaly vyžadujú väčšiu záťaž.

Pomaly prechádzajte na ťažšie váhy tak, aby ste svaly neustále stimulovali. Nebudete masívne, to vám sľubujem! Ale budete na pohľad pevnejšie a silnejšie a získate lepšie svalové napätie – tonus.

Čítajte tiež: Čo sú to vlastne svaly a prečo by ste mali chcieť budovať svalovú hmotu?

Redukcia tuku iba na určitých miestach postavy

Keď chcete získať skutočne štíhle stehná a pevný zadok, nepomôže vám k tomu ani miliarda drepov, výpadov alebo mŕtvych ťahov. Konečným výsledkom budú svalové kŕče, pretrénovanie a stále nebezpečenstvo zranenia z pretrénovania.

Tuk sa odbúrava z celej postavy a, bohužiaľ, miesta, na ktorých sa najviac hromadí – boky, stehná, zadok – sú často posledné miesta, z ktorých tuk odchádza. Buďte teda trpezlivé a venujte zvýšenú pozornosť tomu, čo jete.

Bude vás tiež zaujímať: Tieto odporúčania vám pomôžu vybudovať pevné, vytrvalé, dynamické a hlavne funkčné svaly.

Komentáre