Vyrysovaná postava a pevné svalstvo vďaka Pilatesu

Vyrysovaná postava a pevné svalstvo vďaka Pilatesu

28.11.2016 v kategórii Cvičenie a športy foto: iStock.com

Vyrysovaná postava, pevné svalstvo a efektívnejšie dýchanie vám dodajú novú iskru do života. Pilates ako špecializovaný a jedinečný systém nie je určený iba na rehabilitačné účely.

Prečo cvičiť Pilates?

  • Redukuje podkožný tuk
  • Spevní chrbát
  • Zlepší flexibilitu tela
  • Naučí vás správne dýchať, pričom bránicové dýchanie zabezpečí zapájanie hlboké svalstva a dopraví do pľúc väčšie množstvo kyslíka
  • Pri pravidelnom cvičení budete takéto dýchanie čoraz viac zapájať aj v bežnom živote a budete sa cítiť vitálnejšie a lepšie Podporuje imunitu
  • Zlepšuje stabilitu a rovnováhu tela, ktoré organizmus vo vyššom veku stráca
  • Vyrieši bolesti chrbta, nôh a kĺbov
  • Vyrysuje a zoštíhli postavu
  • Naučí vás plynulejším a ladnejším pohybom

Posilňuje vnútorné aj povrchové svalstvo

Cvikov a jednotlivých variácií a kombinácii je veľké množstvo. Nakoľko je Pilates pomerne rozšírenou metódou, záleží od cvičiteľa, akému druhu dáva prednosť. Sú inštruktori, ktorých hodiny vám pripomenú takmer balet alebo gymnastiku, iné lekcie sú zamerané viac na rehabilitáciu.

Klasická forma Pilatesu obsahuje 34 cvikov. Majú pomalšie tempo a zameriavajú sa väčšmi na strečing.

No nájdete aj inštruktorov, ktorých hodiny sú plne dynamické a kombinujú variácie s aktívnym posilnením – tí využívajú Pilates ako stavebný kameň, princíp. Ak ste narazili na pomalší Pilates, ale vy túžite poriadne sa zapotiť, skúste sa vo svojom okolí obrátiť na iný tip hodiny.

Pokiaľ, naopak, máte záujem zaradiť Pilates do svojho života ako doplnok na udržanie zdravia, upraviť nesprávne stereotypy, alebo rehabilitovať po zranení, vyberte si klasickú formu.

Cvičenie však nemá nič spoločné s jogou – kontrola mysle vychádza z absolútneho sústredenia sa na vlastné telo a jeho koordináciu.

Fakt, že metóda zároveň posilňuje povrchové i hlboké svalstvo, vám môže priniesť nové pocity zo svojho tela a zo začiatku i nevšedný druh svalovej únavy. Takmer každý cvik alebo sekvencia je však doplnený kvalitným strečingom, ktorý klasickú „svalovicu“ značne eliminuje.

Svalstvo sa potom neskracuje, ale predlžuje a jeho vyrysovanie nesprevádza zníženie rozsahu pohybu (ako tomu často býva pri cvičení v posilňovni). Tým, že do pohybu je zapájané aj správne dýchanie a klient tiež musí koordinovať myseľ, je Pilates výborným prostriedkom na odreagovanie sa a vypnutie. Cvičenie však nemá nič spoločné s jogou – kontrola mysle vychádza z absolútneho sústredenia sa na vlastné telo a jeho koordináciu.

Bude vás zaujímať: Schudnem vďaka joge?

Pilates - ideálne cvičenie pre všetkých

Väčšina ortopédov a neurológov je zástancom teórie, že Pilates je ideálnou voľbou na udržanie zdravého a funkčného tela. Preto svojich pacientov po absolvovaní naordinovanej rehabilitácie posielajú práve na lekcie cvičenia Pilates.

.. kombinujte Pilates s akýmkoľvek športom a budete mať istotu, že vaše telo ostane fit.

Metódu tak môžu bez obmedzenia cvičiť zdraví jedinci, ľudia so zdravotným postihnutím, tehotné mamičky i pacienti po úrazoch. Hodina pilatesu trvá väčšinou plných 60 minút a je rozdelená na niekoľko častí. Odborníci a inštruktori odporúčajú cvičiť metódu minimálne dvakrát do týždňa, a ideálne štyrikrát.

Doplniť ho potom môžete akýmkoľvek športom a budete mať istotu, že vaše telo ostane fit. Presne, ako to povedal samotný zakladateľ: „Musím mať pravdu – nikdy som nepotreboval aspirín, nikdy som sa nezranil. Celá zem, všetci na svete by mali cvičiť mojou metódou. Boli by spokojnejší.“

Čítajte tiež: Má Jillian Michaels recept na dokonalé telo? 

Komentáre