ZAČÍNAM CVIČIŤ. Ako mám zmeniť stravu a aká by bola ideálna zostava cvikov?

ZAČÍNAM CVIČIŤ. Ako mám zmeniť stravu a aká by bola ideálna zostava cvikov?

4.5.2017 v kategórii Cvičenie a športy, autor Ing. Michaela Horváthová - www.svet-zdravia.sk foto: iStock.com

NA VAŠE OTÁZKY ODPOVEDÁ Ing. Michaela Horváthová, výživová poradkyňa SVETA ZDRAVIA - sieť výživových poradní www.svet-zdravia.sk

Začal som cvičiť. Ako by som mal zmeniť stravu? Je potrebné začať užívať vitamíny a v akom množstve. Cvičím len doma, mám posilňovací stroj, boxovacie vrece, jednoručky činky a lavičku na brušáky.  Aká by bola ideálna zostava cvikov? Viete mi nejako poradiť?

Vzhľadom na slušnú výbavu vašej obývačky by som vám odporúčala začať kardiom – respektíve ľahkým zahriatím organizmu.

Zostava cvikov

Na úvod vám ako rozcvička poslúži séria 10 opakovaní po sebe nasledujúcich cvikov:

1. DREPY

2. VÝPADY

3. KLIKY

4. KOP DO BOXOVACIEHO VRECA

Toto zopakujete 5x po sebe (postačí to ako úvodné zahratie) a následne môžete pokračovať s cvikmi zameranými napríklad na stred tela – brucho, boky, pričom mu budete venovať aspoň 15 min.

Brucho je totiž jediný nekostrový sval a má veľkú tendenciu ochabovať.

Akú stravu mám zvoliť?

Čo sa týka stravy, určite by bolo vhodné zaradiť výdatnejšie raňajky s obsahom komplexných sacharidov (ovsené vločky, pohánkovú kašu, špaldové pečivo...), následne v čase desiaty by som odporúčala menšiu dávku fruktózy vo forme ovocia.

Obed by mal byť komplexný a mal by pozostávať z jedál pripravovaných naprírodno, napríklad kuracie rizoto, morčací steak plus ryža a nezabúdať na patričnú dávku zeleniny.

V čase olovrantu a večere by mal váš jedálniček obsahovať prevažnú dávku proteínov už s redukciou sacharidov – jogurt, kyslomliečny nápoj, orechy, vajíčka, tvaroh, prípadne ryba so zeleninou sú tou najlepšou alternatívou.

Otázka ohľadom výživových doplnkov je správna, lebo každý človek, ktorý cvičí, má zvýšené nároky na živiny (hlavne proteíny, ktoré sú nevyhnutné pre správnu funkciu a regeneráciu svalov).

Odporúčala by som aminokyseliny, či už v tabletkovej alebo práškovej forme, BCAA, proteínový nápoj, ktorý je veľmi bohatý na proteíny, prípadne kĺbovú výživu – glukosamín, chondroitín.

O presných postupoch a číslach by bolo vhodné sa s vami stretnúť osobne a vypracovať vám jedálniček na mieru.  Dúfam, že vám moja rada pomohla a v prípade ďalších otázok sa na nás pokojne opäť obráťte alebo sa zastavte v niektorej z našich pobočiek.

Čítajte tiež: 8x po-tréningové maškrty iba za 150 kcal

Komentáre