Kapustová diéta

Kapustová diéta

13.10.2016 v kategórii Diéty foto: iStock.com

Tento týždňový program pozostáva z kapustovej polievky a z rôznych iných jedál, podľa jednotlivých dní. V priebehu týždňa by malo dôjsť k úbytku na hmotnosti 3 až 5 kg.

Ako táto diéta funguje

Isté zníženie hmotnosti dosiahne dietujúci vďaka nízkej energetickej hodnote a obmedzenému výberu potravín. Popri polievke sa v menu nachádza aj porcia mliečných výrobkov, ovocia alebo zeleniny s nízkotučným alebo odtučneným dresingom.

Program tejto déty dovoľuje jesť neobmedzené množstvo polievky, čo sa môže zdať skvelé, ale dietujúcemu klesá hmotnosť najmä pre monotónnosť tejto diéty. V podstate ide o nízkokalorickú, nízkotučnú stravu s trochou vlákniny z kapusty a z inej zeleniny a ovocia.

Tekutá konzistencia polievky pravdepodobne podporí pocit plnosti, ale tvrdenia, že kapustová polievka má sama o sebe spaľujúce účinky nie sú založené na žiadnych vedeckých dôkazoch. Počas týždenného stravovacieho plánu kapustovej diéty dochádza k prečisteniu organizmu a zbaveniu niektorých škodlivých látok.

Rýchla diéta

Zakladá si na krátkom, pravidelnom a prostom stravovaní sa. Denný príjem kalórií sa skreše na 800-1000 kalórií. Kapusta obsahuje veľa vitamínov A, B1, B2, C a E, rovnako ako antioxidanty. Kapusta je bohatá na vápnik, železo a draslík, neobsahuje však takmer nijaké bielkoviny či zložité sacharidy. Navyše má kapusta vplyv na zrážanlivosť krvi a trávenie.

Diéta najčastejšie trvá sedem dní. Niektoré variácie ju odporúčajú aj na dva týždne s programom na udržanie hmotnosti. Receptov na kapustovú polievku, ktorú môže dietujúci konzumovať v neobmedzenom množstve existuje niekoľko, tu je jeden z nich. 

Potrebujeme

  • 1 hlávku bielej kapusty
  • 4 väčšie cibule
  • 3 zelené papriky
  • 4 paradajky
  • 2 mrkvy
  • soľ / korenie / vegetu / kari korenie
  • petržlenovú vňať, alebo pažítku – podľa chuti

Postup: Kapustu aj ostatnú zeleninu nakrájame na malé kúsky. Zalejeme vodou a varíme, kým nebude zelenina mäkká, na záver dochutíme koreninami.

Prvý deň: Vyhýbate sa banánom a pojedáte akékoľvek iné ovocie, pite veľké množstvo nesladenej vody a celý deň si vyhraďte na pojedanie kapustovej polievky.

Druhý deň: Surovou zeleninou zamieňate ovocie, inak stále pokračujeme celodenne s kapustovou polievkou. Večeru môžeme ozvláštniť varenými zemiakmi s bylinkovým maslom.

Tretí deň: Počas tretieho dňa si môžeme dovoliť kombinovať ovocie aj zeleninu, pričom pravidelne pijeme vodu. Kapustová diéta tvorí stravovací pilier. Štvrtý deň: Kapustovú polievku obohatíte o hovädzie mäso.

Štvrtý deň je vskutku krízový, pretože chuť na sladké je čoraz väčšia.

Piaty deň: Do jedálnička okrem tradičnej kapustovej polievky pridávate hnedú ryžu, ryby a nemastné kuracie alebo hovädzie mäso.

Šiesty a siedmy deň: Pokračujete v pojedaní kapustovej polievky, chudého mäsa a akejkoľvek zeleniny (vyvarujte sa tej s vysokým obsahom uhľohydrátov).

Počas celej diéty je potrebné veľa piť, vhodné sú bylinkové čaje, minerálne vody alebo obyčajná voda.

Plusy kapustovej diéty

  • kapustová polievka sa môže konzumovať v neobmedzenom množstve
  • polievka obsahuje vlákninu, vitamíny A, B, C aj E a okrem toho minerály ako napríklad vápnik, železo, či draslík
  • kapusta je zdrojom silných antioxidantov, ktoré sú pre ľudské telo veľmi cenné. Mínusy kapustovej diéty:
  • nedostatočný energetický príjem oslabuje organizmus
  • hrozí riziko dezorientácie a malátnosti
  • diéta neobsahuje bielkoviny, ktoré sú pre zdravú výživu tiež potrebné
  • zvýšená plynnatosť a nafukovanie
  • hrozba jojo efektu 

Mínusy kapustovej diéty

  • nedostatočný energetický príjem oslabuje organizmus
  • hrozí riziko dezorientácie a malátnosti
  • diéta neobsahuje bielkoviny, ktoré sú pre zdravú výživu tiež potrebné
  • zvýšená plynnatosť a nafukovanie Hrozba jojo efektu

Kapustová diéta nie je vhodná pre

Tehotné ženy, chorľaví ľudia, staršie osoby, či ľudia s cukrovkou , s chorobou tráviaceho systému (syndróm dráždivého čreva) alebo zápalom hrubého čreva sa najskôr musia poradiť s lekárom a spolupracovať s kvalifikovaným dietológom, aby zistili, či môžu túto diétu vyskúšať a ko ju najlepšie držať.

Komentáre