Schudnúť, alebo vyformovať?

Schudnúť, alebo vyformovať?

7.11.2016 v kategórii Chudnutie foto: iStock.com

Kto chce regulovať tuk, mal by cvičiť s ťažkými váhami a pridať intervalové tréningy - plus obmedziť príjem sacharidov. Znie to jednoducho, ale chce to určitý systém.

Schudnúť? Pozor na stravu!

Pri rysovaní a menšom akcente na redukciu tuku sú vynikajúcou cestou rôzne skupinové cvičenia. Napríklad HIIT, crossfit, tabata, Metafit, či Pump. Na udržanie a vypracovanie celkového funkčného svalstva a najmä zdravej chrbtice sa bude hodiť pilates, joga, či kalanetika.

Dámy chcete schudnúť? Do boja s tukom

A čo radí trénerka Petra? „Treba si uvedomiť, že neexistuje univerzálne platný týždenný, alebo mesačný tréningový plán, ktorý vám zrazu vyčarí perfektnú figúru. Kto chce regulovať tuk, mal by cvičiť s ťažkými váhami a pridať intervalové tréningy - plus obmedziť príjem sacharidov."

Obmedziť sacharidy a pridať bielkoviny. Znie to jednoducho, ale chce to určitý systém. Chlieb, ryža, cestoviny, či zemiaky nie sú pokrmy, ktoré by mali byť na vašom večernom stole. Zvlášť pokiaľ chcete skutočne redukovať tuk.

Vo večerných hodinách, pokiaľ vás nečaká ešte pretancovanie noci na diskotéke, sacharidy už organizmus nemá ako využiť a uloží si ich na horšie časy. Zvlášť po tréningoch je na večeru vhodné dodať mu bielkoviny a vlákninu, napr.:

  • omeletu so zeleninou
  • rybu s listovým šalátom
  • grilovanú zeleninu s kuracím mäsom

Nezabúdajte, že telo s vyšším podielom svalstva má aj lepší metabolizmus a rýchlejšie spaľuje tuky. Proteíny hrajú v tomto ohľade veľký prím, netreba to však s nimi preháňať. Proteínové šejky a rôzne tyčinky nechajte radšej športovcom a pánom, ktorí chcú skutočne zmohutnieť. Vám stačí regenerácia svalstva a pekná vytvarovaná figúra.

Vyformovať krásnu figúru?

Jedine z posilňovania! Vráťme sa k podstate. Nie milé dámy, po pravidelnom posilňovaní a silových tréningoch sa z vás nestanú mužatky. Naopak. Vaša postava naberie tie správne kontúry. To, čo ju totiž robí pevnou nie je ideálna váha. Žena, ktorá pôsobí z optického hľadiska štíhlo, môže mať rovnaké estetické problémy a prevísajúci tuk, ako dáma plnších tvarov.

Bude vás zaujímať: Patria činky do rúk ženám?

Jediné čo zabezpečí fit postavičku je vyšší podiel svalstva. A nejde len o vizuálne hľadisko.

Zdravšia pokožka, srdcovocievny a hormonálny systém, rýchlejší metabolizmus, a množstvo iných pozitívnych faktorov je práve dôsledkom správne vybudovanej svalovej hmoty a samozrejme kvalitnej stravy a životosprávy.

Silový tréning hrá v tomto ohľade dôležitú úlohu. Nezabúdajte na to a zahoďte raz a navždy predsudky, ktoré sa posilňovanie týkajú! 

Tipy trénerky Petry Bečárikovovej:

Vyformované nohy a sedacia časť

„Na tieto partie zaberajú hlavne hlboké drepy, rumunský mŕtvy ťah a výpady.

Vyrysované a pevné bruško

„Tam by som zaradila dvíhanie nôh vo zvise, skracovačky so záťažou a izometrické cviky“.

Dobré je napríklad dvíhanie nôh v opretí rúk o lavičke, sed-ľah so skrčenými nohami a pätami prilepenými v podložke, zdivh zadku zo teme, či striedavé priťahovanie kolien k hrudi z planku.

 

Krásne vyformované ruky

„Vhodné je cvičenie so záťažou a vlastnou váhou, kľuky naširoko a naúzko, cviky s olympijskou tyčou, jednoručkami, či kettlebelom." Pri kľukoch, ktoré si môžete pokojne zacvičiť aj doma pred televízorom dávajte pozor na správnu techniku.

Napomáhajte si posunom hlavy nadol, pozerajte asi 15 cm pred seba, aby ste udržali hlavu s chrbtom v línii. Taktiež je dôležité, aby ste neprehýbali krížovú časť a držali aj pevný core, čiže stred tela.

Tip: Aby ste dosiahli vyrysované a štíhle ruky, je dobré striedať vyššiu a nižšiu záťaž. Príklad – desať kľukov naširoko s výdychom, a potom päť na rýchlosť. Postupne zvyšujte počet.

Komentáre