3 dôležité kroky v boji s celulitídou

3 dôležité kroky v boji s celulitídou

16.6.2017 v kategórii Krása, autor redakcia FIT štýl foto: iStock.com

Bojovať s celulitídou sa dá aj v domácich podmienkach, avšak nesmie sa zabúdať na pravidelnosť, trpezlivosť a poctivosť.

1. Zmena stravovacích návykov je nevyhnutnosťou

„Zdravý životný štýl, vyvážený jedálniček a pravidelný pohyb sú základnými faktormi, ktoré ovplyvňujú stav pokožky a súčasne i výskyt celulitídy,“ hovorí MUDr. Martin Paciorek. Bojovať s celulitídou sa dá aj v domácich podmienkach, avšak nesmie sa zabúdať na pravidelnosť, trpezlivosť a poctivosť.

Pod zmenou stravovacích návykov myslia odborníci najmä dodržiavanie správneho pitného režimu. Ten má zásadný vplyv na obmedzenie celulitídy a odporúča sa vypiť denne minimálne 2 litre nesladených tekutín, najlepšie čistej vody. Ak dávate prednosť minerálkam, zvoľte typ s nízkym obsahom sodíka. Z čajov si vyberte žihľavový a prasličkový.

Čítajte tiež: Pijete často minerálku? Čo by ste mali rozhodne sledovať!

Ďalej je nutné upraviť stravu tak, aby jej denná skladba obsahovala celý potrebný rad vitamínov a minerálov. Dostatok čerstvého ovocia a zeleniny zabezpečuje organizmu ideálne množstvo živých prvkov, ochranu buniek a zlepšenie metabolizmu. Špeciálne na spevňovaní tkanív sa podieľa listová zelenina, citrusy a jahody.

Z obilnín dajte prednosť celozrnným výrobkom, pšenu, jačmeňu a pohánke. Zdravé tuky a železo dopĺňajte častejšie avokádom, orechmi, rybami, alebo hydinovým mäsom. Pozor však na známy jojo efekt! Redukcia váhy má na eliminovanie pomarančovej kože zásadný vplyv, no neustále chudnutie a priberanie môže uškodiť. Spôsobuje totiž ochabovanie tkanív, čo celý stav iba zhoršuje.

Čítajte tiež: 4 stupne celulitídy. Dá sa celulitída odstránit? A čo na to medicína?

2. Dostatok pohybu 

Boj s celulitídou pomáha vyhrávať práve šport. Zvlášť taký druh, pri ktorom pracujeme so stehennými, brušnými a sedacími svalmi. Prekrvenie, ktoré pravidelný pohyb zabezpečuje, je pre zdravie a krásu kože nevyhnutné. Ideálny je napríklad beh, aerobik, ale i plávanie, turistika, či tanec.

Vhodné je jednotlivé druhy aktivít striedať – anaeróbnu chôdzu, jogu, či Pilates s aeróbnym behom, skákaním a inými „zaberákmi.“ Veľmi účinným prostriedkom sa v praxi ukázalo byť chodenie vo vlnách.

Nuž, tie v našom okolí nájdeme len ťažko, ale vybrané centrá ponúkajú už aj cvičenie tohto druhu v špecializovaných bazénoch. Tlak vody spolu s protitlakom vlastného pohybu nielen spevňuje svalovú hmotu, ale postihnuté partie tela dostatočne prekrví.

Mohlo by vás zaujímať: Paradajkový peeling a Bylinkový zábal proti celulitíde

3. Ošetrovaná koža = krajšia koža

Aj keď dermatológovia radia neočakávať od špeciálnych krémov zázraky, domáca starostlivosť o kožu postihnutú celulitídou má svoj význam. MUDr. Martin Paciorek hovorí, že „prípravky z lekárne s obsahom kofeínu, guarany, či iných látok podporujúcich vyhladenie pokožky sú funkčné, pokiaľ je vaše pokožka v počiatočnej fáze celulitídy. Často bývajú takéto krémy používané aj ako prevencia“.

Krémy či gély sa odporúča aplikovať do pokožky jemnými krúživými pohybmi. Súčasťou tejto domácej masáže by mal byť aj správny aplikátor – kozmetická kefa na kožu s jemným prírodným vlasom.

Dennodenná starostlivosť môže prispieť k spomaleniu či úplnému zastaveniu procesu zrohovatenia, no nezabúdajte pri nej aj na dostatočnú hydratáciu a zamastenie, aby ste predišli prípadnému popraskaniu suchej pokožky. Užitočnou radou je aj postupné otužovanie kože. Vhodnou voľbou je v závere umývania striedať teplú a studenú sprchu a postupovať od chodidiel smerom nahor. 

Komentáre