Buďte si vedomí seba samého. Čo to vlastne znamená?

Buďte si vedomí seba samého. Čo to vlastne znamená?

6.3.2017 v kategórii Psychológia a vzťahy, autor Gabriela Bachárová foto: iStock.com

Máte pocit, že ste neviditeľní? Necítite sa dobre vo svojom vlastnom tele? Ako sa dopracovať k tomu, aby ste si boli vedomí seba samých a cítili sa dobre vo svojom tele?

Uvedomte si, z čoho sa skladá slovo sebavedomie. Seba-vedomie.

Čítajte tiež: SEBAVEDOMIE. Je viac sexi než pekná tvár či pekné telo?
  • Ľudia, ktorí majú dostatok sebaistoty, sú si skrátka veľmi dobre vedomí sami seba.
  • Málo sebavedomí ľudia, naopak, často uvádzajú, že sa vôbec necítia a nevnímajú. Svoje telo, pocity či túžby im pripadajú takmer neskutočné. Akoby žili odtrhnutí od svojej vlastnej reality. Ak sa tak vidia oni sami, niet divu, že ich prehliada a nevníma ani okolie.

Ako si byť viac vedomí sami seba?

Na to existuje veľa dobrých rád, ale základom je naučiť sa preciťovať svoje telo. Ideálnym pomocníkom je v tom pravidelné a intenzívne športovanie.

Behajte

Tipom číslo jeden je beh, ktorý pozitívne ovplyvňuje celú psychiku. Ľudia, ktorí si zvykli veľa behať, sa zhodujú v tom, že táto pohybová aktivita im priniesla nielen zlepšenie fyzickej kondície, ale aj veľkú duševnú silu a nárast sebavedomia. Akoby sa zrazu začali vidieť v úplne inom a oveľa lepšom svetle.

Meditujte - relaxujte

Lepší kontakt s vlastným telom získate aj vďaka meditácii a vedomej relaxácii. Meditácia je sústredenie pozornosti na jednu vec alebo naopak, na všetky vnemy, ktoré k meditujúcemu človeku prichádzajú. Záleží len na vás, ktorý spôsob meditácie si vyberiete.

Skúste si sadnúť do tureckého sedu, zavrieť oči a vnímať naplno to, čo sa deje vo vnútri fyzického tela, v mysli a potom aj v okolitom svete. Tieto zážitky sú veľmi oslobodzujúce.

Podobne i relaxácia ľahnite si na chrbát, oči sú zatvorené, uvoľňujte postupne všetky svaly, sústreďte sa aj na dych. V tomto príjemnom stave zotrvajte tak dlho, ako budete chcieť.

Naše rady môžu na prvý pohľad vyzerať trochu banálne a možno si kladiete otázku, či behanie trikrát do týždňa alebo každodenná dvadsaťminútová relaxácia môžu naozaj so zníženým sebavedomím narobiť divy.

Namiesto pochybností to vyskúšajte, a ak budete mať pozitívne skúsenosti, napíšte nám o nich do redakcie.

Mohlo by vás zaujímať: Šťastní vďaka meditácii - 1. časť

Komentáre