Raňajky na 7 dní. Tipy a inšpirácia pre vás...

Raňajky na 7 dní. Tipy a inšpirácia pre vás...

13.2.2017 v kategórii Výživa, autor Mgr. Alena Pethoova foto: iStock.com

Rýchlo, pestro, chutne a zdravo. Tipy na raňajky na 7 dní a každý deň inak...

PONDELOK
Ovocné raňajky

Začnite týždeň ovocne..

Naštartujte sa pomarančovým džúsom – pozor, nie kúpeným ale odšťaveným z pomarančov a jedného citróna. Džús si rozrieďte s vodou a pomaly popíjajte. Napríklad, kým pôjdete do práce.

Po tejto vitamínovej bombe si doprajte OVOCNÝ ŠALÁT z ovocia, ktoré preferujete.. Šalát si posypte orechmi o veľkosti hrste.

Aký zmysel má tuk v podobe orechov na ovocí?

Vitamíny A,D,E,K sú rozpustné v tukoch a keď už sme sa rozhodli pre takúto vitamínovú bombu, tak nech si naše telo z toho vezme naozaj čo najviac. Alebo si šalát posypte strúhaným kokosom, či CHIA semienkami. Môžete si ho zobrať do práce, je to jednoduché na prípravu a nemusíte rozmýšľať.

 Niekto takéto raňajky preferuje aj každý deň. A pre tých ostatných, čo to chcú mať pestrejšie ideme kombinovať ďalej..

UTOROK 
Harmonizujúce, teplé raňajky

V týchto chladných dňoch nám ulahodí niečo teplé do žalúdka. Teplé raňajky pôsobia harmonizujúco na našu psychiku, ale aj na žalúdok. Z pohľadu tradičnej čínskej medicíny, či ajurvédy, sú to ideálne raňajky, ktorými by sme mali začínať deň.

Ochutnajte: Špaldovú krupičnú kašu s banánom a kakaom

STREDA
Keď snívaš o pečive

Pre tých, čo si bez pečiva nevedia predstaviť život. Ani nemusia. Dá sa zvoliť kvalitné pečivo, s kvalitnými ingredienciami.. O to nám predsa ide. Neuspokojte sa s bielym rožkom. Jedine, že to nejde inak. A nevyhovárajte sa! Vyrobte si vlastnú pomázanku. Možností je naozaj veľa.

Kombináciu sacharidov, bielkovin a tukov v jednom dosiahnete napríklad:

  • Kvalitným kváskovým chlebom s domácou pomazánkou typu: avokádo + tuniak. Vhodné raňajky po športovej aktivite, ktorú ste ráno absolvovali.


 

ŠTVRTOK
Bielkovinové raňajky

Kvalitný biely jogurt v kombinácii s pomletým, ľanovým semienkom, banánom alebo malou hrsťou domácej granoly, je skvelou voľbou pre tých, ktorí ráno športujú. 

Po športovej aktivite raňajky ako stvorené. 

PIATOK
Pondelkové raňajky

Zopakujte si pondelkové raňajky a ukončite týdeň ovocne. Ovocie si dajte podľa vašej preferencie. Nezabudnite na hrsť orieškov alebo si posypte šalát konopným semienkom, či tekvicovým.

SOBOTA
Silné a výživné raňajky

Ak máte za sebou ranný tréning, tak si to užite o to viac. Či to bude praženica, hemendex alebo omeleta, do toho. Pripravte si ich na kvalitnom tuku, primiešajte špenát a cibuľku, prípradne kvalitnú šunku. 

Užite si poriadnu nálož bielkovín a tukov so špenátom.

NEDEĽA
Lenivé, mlsné a cheat raňajky

Celý týždeň ste držali disciplínu a makali ste, nie len v práci, ale aj na sebe v posilňovni? Nedeľa patrí vám. Nie je hádam nič lepšie ako osláviť víkend dlhými, mlsnými, neskorými raňajkami v pyžame. Doprajte si cheat day a dajte si dnes to, čo by ste si bežne nedopriali.

Urobte si palacinky, lievance, niečo, čo fakt zbožnujete ale bežne si nedoprajete.

Napríklad špaldové palacinky.

Mohlo by vás zaujímať:
7 tipov na chutný olovrant s ktorým zaženiete popoludňajší hlad
4x horúce a výdatné polievky

Využite špeciálnu akciu a objednajte si predplatné!

 

 

 

Komentáre