Ako si pomôcť pri bolestiach krčnej chrbtice?

Ako si pomôcť pri bolestiach krčnej chrbtice?

9.3.2017 v kategórii Wellness, autor Diana Mašlejová foto: iStock.com

Ako si pomôcť pri najbežnejších bolestiach krčnej chrbtice – zablokovaných stavcoch či stlačenom nerve?

Zdravý krk rovná sa správne držanie tela

Ako si pomôcť pri najbežnejších bolestiach krčnej chrbtice – zablokovaných stavcoch či stlačenom nerve? Pokiaľ by ste cvičili pravidelne, mali by ste správny vankúš i matrac, vyhýbali by ste sa prievanu a eliminovali ďalšie rizikové faktory, je pokojne možné, že pri dlhodobom nesprávnom držaní tela by vás problémy s krčnou oblasťou neobišli.

Správna poloha je celoživotnou cestou, nie iba krátkodobým riešením. V prvom rade dbajte na pozíciu ramien. Ľudia s tendenciou krčiť ramená hore k ušiam majú s bolesťami krku svoje skúsenosti.

  • Ramená majte zasunuté nadol a lopatky tlačte dozadu.
  • Uvedomujte si správnu polohu, či už pri sedení za počítačom, varení alebo upratovaní.
  • Hlavu nezakláňajte, ale bradu mierne podsaďte nadol s pocitom, že od temena hlavy vás ktosi za šnúrku ťahá nahor.
  • Neprehýbajte ani krížovú časť a nezabúdajte, že vystrieť sa neznamená prehnúť driek!

Ako si pomôcť pri bolestiach krčnej chrbtice?

Pokiaľ lekár vylúčil možné komplikácie, ale vás stále opakovane trápia bolesti, treba sa zmieriť s tým, že bez cvičenia to nepôjde. Zo začiatku voľte pomalšie formy, s dôrazom na kvalitný strečing a posilnenie svalstva šije.

Vhodná je joga, Pilates, cvičenie vo vode či špecializovaný sm systém. Ak sa práve nachádzate v kancelárii a nevyhnete sa dlhodobému sedeniu za počítačom, nezabúdajte aspoň raz za pol hodinu vstať, prejsť pár krokov a natiahnuť sa.

Čítajte tiež: Rizikové faktory problémov s krčnou chrbticou 

3 cviky, ktoré si môžete zacvičiť kedykoľvek 

... a pri sedavom zamestnaní aspoň raz za dve hodiny.

BÁBKA

Pokiaľ sedíte, posaďte sa vzpriamene a nohy zatlačte do podložky. Ak stojíte, vystrite sa. Prsty ľavej ruky položte hore na temeno hlavy a s výdychom, s jemnou pomocou prstov vtiahnite bradu k hrudníku. Zopakujte s prstami pravej ruky. Ako doplnok môžete v predklone s ďalším výdychom hlavu vytočiť najprv k ľavému ramenu, potom k pravému.

PANÁČIK

Dlane spojte na hrudníku, ramená zatiahnite nadol a mierne dozadu. S výdychom sa najprv vytočte s trupom naľavo, na strane sa nadýchnite a s ďalším výdychom sa pokúste pritlačiť nos k prstom na rukách. Vráťte sa na stred a zopakujte na druhej strane.

LIETADLO

Vo vzpriamenom stoji rozpažte ruky. S výdychmi sa najprv vytočte na jednu a na druhú stranu a následne vytočte hlavu a pozrite sa na prsty jednej a potom druhej ruky. Ako doplnok môžete ešte hlavu ťahať pod jedno a následne druhé rameno. Ruky ostávajú po celý čas rozpažené a vystreté a ramená zatiahnuté. A ešte jedna rada: Nikdy nevykonávajte strečingové cviky švihom, ale plynulým ťahom a necvičte, ak vás pohyb bolí.

 

 

Komentáre