Liečba morom. S akými zdravotnými neduhmi vám more môže pomôcť?

Liečba morom. S akými zdravotnými neduhmi vám more môže pomôcť?

16.6.2017 v kategórii Wellness, autor Gabriela Bachárová foto: iStock.com

More okrem príjemného oddychu ponúka celý rad zdravotných benefitov. Pri mori sa zlepší imunita, pokožka či kožné problémy.

Hurá k moru!

More je magické a príťažlivé. Čo môže byť lepšie ako užívať si lenivý relax na pláži, tešiť sa z výdatného slniečka, potom si zaplávať v príjemne chladivej morskej vode a večer si dať čerstvú rybu a k nej dva deci vína v štýlovej reštaurácii priamo na pobreží?

Pri mori je nám skrátka dobre, psychika sa uvoľní, získame radostnejší pohľad na svet. A čo potom zdravotné výhody, ktoré nám pobyt v prímorských letoviskách ponúka?

Počuli ste o talasoterapii?

More je liek, ktorý posilní telo a poteší dušu. Predchádzajúcej vete môžete pokojne veriť, nie je to len reklamný slogan cestovných kancelárií, ktoré sa špecializujú na prímorské pobyty.

Kombinácia slanej vody, morského bahna, morských rias a unikátneho vzduchu dala dokonca šancu vzniknúť špeciálnemu liečebnému systému – takzvanej talasoterapii čiže liečbe morom.

Bude vás zaujímať: Prvá spoločná dovolenka ako test na zistenie životnosti vášho vzťahu

Doktor more vám môže pomôcť s týmito zdravotnými neduhmi

Zmiernenie kožných problémov

Morská voda obsahuje veľa liečivých prvkov, ktoré pomáhajú zmierňovať kožné problémy, a to najmä ekzémy či lupienku. Medzi podstatnými minerálnymi látkami a stopovými prvkami sú sodík, vápnik, horčík, bróm alebo jód. Pri mori je tiež vysoká vlhkosť vzduchu, to znamená, že problematická koža sa toľko nevysušuje a dostáva sa jej prirodzeného zdroja vlhkosti.

Útlm dýchacích ťažkostí

Dýchanie sa začína uvoľňovať až po desiatom dni pobytu pri mori?

Ak máte vy alebo vaše dieťa problémy s alergiou, astmou alebo častými ochoreniami dýchacích ciest, more by pre vás malo byť takmer povinné. Slaný a vlhký vzduch dýchacie cesty čistí a regeneruje. Viete ale, že dýchanie sa začína uvoľňovať až po desiatom dni pobytu pri mori?

Aby sa mohli zdravotné účinky mora v tejto oblasti naplno prejaviť, je dobré pri ňom stráviť aspoň dva, najlepšie však tri týždne. Zdravotný efekt potom môže trvať aj pol roka.

Spoznáte to veľmi ľahko – alergické a astmatické ťažkosti budú mať oveľa menšiu intenzitu a v zimnom období vás nebudú ani zďaleka toľko trápiť prechladnutia, chrípky či angíny. Pri mori je tiež veľmi nízka koncentrácia prachových a peľových častíc, roztočov a ďalších alergénov – aj to je pre dýchacie cesty veľká úľava.

Mohlo by vás zaujímať: Kam na dovolenku - Slovensko či zahraničie?

Posilnenie imunity

Na imunitu má pozitívny vplyv najmä slnečné žiarenie, vďaka ktorému sa v našom organizme vytvára vitamín D. Ten je pre imunitu nepostrádateľný. Je známe, že ho potrebujeme pre silné kosti, ale v súvislosti s obranyschopnosťou sa o ňom toľko nepíše.

Pravda však je, že nedostatok vitamínu D spôsobuje nižšiu odolnosť voči vírusom a baktériám, a tým vyššiu chorobnosť najmä v zimnom období. Doprajte si preto v lete dostatok slniečka, je to výborná prevencia chorôb dýchacích ciest.

Ponorte sa do vody Patríte k ľuďom, ktorí pobyt pri mori využívajú len na opaľovanie na pláži, ale do vody vás to príliš neláka? Skúste to tento rok zmeniť a myslite pri tom na svoje zdravie. Morská voda obsahuje množstvo látok, ktoré zdravotne prospejú rôznym častiam vášho tela a tiež vašej psychike.

  • horčík – spomaľuje starnutie, podporuje dobrú náladu a pozitívne psychické naladenie
  • jód – nepostrádateľný pre správne fungovanie štítnej žľazy
  • vápnik – silné kosti a zuby sa bez neho nezaobídu. Je tiež dôležitý pre využitie mnohých látok zo stravy.
  • bróm a mangán – pre kosti nemá význam len vápnik, ale tiež bróm a mangán 

Zdravá prímorská kuchyňa

Veľa rýb, zeleniny a ovocia, k tomu zdraviu prospešné červené víno. Také je jedálne a nápojové menu prímorských národov. Doprajte si na dovolenke gurmánske hody s vedomím, že robíte veľa pre svoje zdravie.

Táto strava chráni pred chorobami kardiovaskulárneho systému a pred mnohými druhmi rakoviny, posilňuje činnosť mozgu a spomaľuje starnutie. Odborníci na zdravú výživu odporúčajú dať si týždenne aspoň dvakrát rybu. Tento dobrý zvyk si z dovolenky rozhodne preneste aj domov.

Čítajte tiež: Pasívna verzus aktívna dovolenka. Ktorú si vyberiete?
Využite špeciálnu akciu a objednajte si predplatné!

Komentáre