Preferujete infrasaunu? Pozor ne jej kvalitu!

Preferujete infrasaunu? Pozor ne jej kvalitu!

18.2.2017 v kategórii Wellness, autor internet, materiál frmy VITAL TREND, český výrobca sáun. foto: iStock.com

Alfou a omegou toho, čo robí infrasaunu kvalitnou, je použitá infratechnológia.

Správna infratechnológia, určená pre využitie v infrasaunách (a zdravotných či rehabilitačných zariadeniach a produktoch všeobecne, ako sú napr. biolampy alebo inkubátory), by mala pracovať na vlnovej dĺžke okolo 9,4 až 9,6 mikrónov, čo je najprirodzenejšia vlnová dĺžka pre ľudský organizmus.

Naše telo tak nie je prehrievané príliš do hĺbky, čo by mohlo mať za výsledok rad nepriaznivých vplyvov na naše zdravie (vysychanie kĺbového mazu, narušenie bunkových stien, ...) a zároveň ani príliš málo, čo zase spôsobuje, že sa nepotíme alebo je nám v infrasaune dokonca zima. Toto sú niektoré z najčastejších úskalí dovozových infrakabín v nižších cenových reláciách.

Čítajte tiež: Pre pánov. Obľubujete saunu? Bacha na spermie!

Jednoduchým dôkazom kvalitnej infrasauny je zdravotné osvedčenie

Aby sme sa vyhli nekvalitným infrasaunám, najjednoduchšou cestou je nechať si od výrobcu predložiť zdravotné vyjadrenie k infratechnológii, ktorou je infrasauna osadená. Pri infratechnológii, majúcej toto schválenie (kladný zdravotný posudok) máme istotu, že je nášmu zdraviu prospešná, a s pokojným svedomím ju môžeme zaradiť do svojho rehabilitačného a relaxačného programu.

Keramické ohrievače boli prvým typom infražiaričov k dispozícii. Keramické prvky vyžarujú teplo pri vysokých teplotách v zhustenej oblasti a sú nebezpečné na dotyk. Uhlíkové/karbónové ohrievače vyžarujú infračervené vlnové dĺžky na väčšiu konštantnú teplotu prostredníctvom veľkoplošných panelov, rovnomerne distribuujú teplo po kabíne. Mali by byť dobre utesnené, bez káblov alebo zdraviu škodlivých lepidiel a bez uvoľňovania škodlivých plynov pri ohreve.

Prečítajte si: Aj pre tieto dôvody by ste mali navštevovať INFRASAUNU!

Čo sa týka dreva – infrasauna by mala byť zhotovená z tvrdého dreva. Céder je drahší a má význam hlavne vo verejných zariadeniach, a to pre svoje antibakteriálne účinky. Je však aj voňavejší a trvácnejší. Pri domácom použítí však nie je tento prvok až taký dôležitý ako žiariče, pri ktorých si za kvalitu radšej priplaťte.

POZOR! Ak ste chorí, konzultujte použitie infrakabíny so svojím lekárom. Ak užívate nejaké lieky, konzultujte s lekárom možnú reakciu lieku na infračervené žiarenie. Intenzívne prehriatie je striktne kontraindikované pri infekciách akéhokoľvek charakteru a v ktoromkoľvek mieste nášho organizmu. Používanie infrakabíny nie je vhodné pre tehotné ženy. Nepokúšajte sa o osobnú liečbu akéhokoľvek ochorenia pomocou ITS bez konzultácie s lekárom.

Čítajte tiež: Viete na akom princípe funfuje INFRASAUNA?

Ako sa saunovať v infrasaune?

Pred saunovaním sa napite, najlepšia bude obyčajná voda. Aby lúče prenikli ľahko do tela, nebuďte naobliekaný. Ak vám to vyhovuje, môžete byť bez oblečenia, ak nie, zabaľte sa do plachty.

Na začiatok bude stačiť 20 minút denne. Ak ste slabý, chorý, alebo citlivý na teplo, začnite s menej ako 15 minútami. Dávky môžete postupne zvyšovať na 30 až 40 minút. Hneď ako vám to nebude príjemné, pocítite slabosť alebo veľké búšenie srdca, saunovanie prerušte. Terapiu môžete opakovať aspoň raz týždenne, avšak môžete aj 2 – 3-krát za týždeň, ak vám to vyhovuje.

Po saunovaní sa osprchujte, nemusíte sa schladzovať tak intenzívne, ako pri fínskej saune. Nasledovať by mal cca 15-minútový odpočinok. Najlepšie je používať saunu večer, kedy sa najviac uvoľníte a nemusíte sa vracať ku každodenným udalostiam a činnostiam. Len si krásne užiť ten pocit uvoľnenia...

Mohlo by vás zaujímať: Schudnem v saune? A ako saunovanie podopruje detoxikáciu?

Komentáre