Chcete štíhle bruško? Tak nepodceňujte držanie tela a dýchanie!

Chcete štíhle bruško? Tak nepodceňujte držanie tela a dýchanie!

22.5.2017 v kategórii Zdravie foto: iStock.com

Fit bruško nie je len o posilňovaní. Dýchanie a správne držanie tela, to je veru hotová alchýmia, ktorej by ste však mali venovať náležitú pozornosť.

Správne držanie pre štíhle bruško

Začnime pekne po poriadku. Brucho a chrbtica tvoria pár, ktorý ak nefunguje v symbióze, len ťažko sa budete cítiť skutočne fit. Starostlivosť o hlboký stabilizačný systém tela, takzvaný core, znamená v prvom rade zamerať sa na správny postoj.

Nielen v joge, ale aj v Pilatese, rehabilitačnej medicíne a všetkých ostatných funkčných tréningoch vás inštruktor i fyzioterapeut upozornia na optimálny postoj. Tento postoj by ste nemali zahodiť za hlavu hneď, ako zatvoríte dvere cvičiaceho centra, ale postupne ho zaradiť do svojho bežného života.

Čítajte:  Vyrysovaná postava a pevné svalstvo vďaka Pilatesu

Ako na to?

  • Skúste sa postaviť chrbtom k stene a s výdychom sa k nej pritlačiť.
  • Vystreté nohy, chodidlá dopnuté do podložky, brada mierne podsadená, Zatiahnuté brušné svaly a každý jeden stavec od krížovej až po krčnú časť priľnutý k stene.
  • Zatlačte k stene i ramená, ktoré zatiahnite nadol a predstavte si, že od temena vás ktosi na šnúrke ťahá nahor.
  • Pokúste sa s výdychom minimalizovať medzeru v driekovej i krčnej časti a vystrieť sa.
  • S nádychom sa uvoľnite a s ďalším výdychom cvičenie zopakujte.
  • Po niekoľkých opakovaniach to môžete skúsiť i bez pomoci steny. 
Vyskúšajte: 2 rýchlovky pre ploché bruško a lepšie trávenie

Dýchanie a štíhle bruško

Správne dýchanie nielen efektívnejšie okysličí a dobije energiou vaše telo, ale pomôže vám i pri cvičení a udržaní pevných brušných svalov. Dýchanie, to je veru hotová alchýmia, ktorej by ste však mali venovať náležitú pozornosť.

Ako na to?

  • Spojte obe ruky vpredu na hrudníku pod prsiami.
  • Prsty sú roztvorené a jednotlivo sa dotýkajú.
  • S hlbokým nádychom by sa prsty mali vďaka rozširujúcemu sa hrudníku oddeliť.
  • Ale pozor, pri optimálnom nádychu sa hrudník nevypína vpred, ale

Zaujme vás aj: Fitlopta namiesto stoličky?

A ešte čosi

Rovnakú pozornosť by ste mali venovať i ramenám, ktoré sa nemajú výrazne dvíhať nahor. Pri výdychu sa prsty opäť spájajú vpredu na hrudníku, hrudník sa sťahuje a spevňujú sa spodné brušné svaly.

Toto takzvané bránicové dýchanie využívajú športovci i speváci. Vedia prečo – prísun väčšieho množstva kyslíka zaručí efektívnejšie okysličenie, lepšiu vitalitu a výdrž. Navyše spolu so správnym držaním tela (ktoré je pri bránicovom dýchaní nevyhnutnosťou) vám prinesie krajšie vyformované bruško.

Zaujme vás:

Schudnem vďaka joge?

Komentáre