Pre akciu a vytrvalosť alebo na nervy a záchvaty hladu.. Stavte na tieto dve aminokyseliny.

Pre akciu a vytrvalosť alebo na nervy a záchvaty hladu.. Stavte na tieto dve aminokyseliny.

20.4.2017 v kategórii Zdravie, autor redakcia FIT štýl foto: iStock.com

Ako veľmi dôležité sa ukazujú výskumy tyrozínu pri liečbe depresie, jeho účinky môžu byť lepšie ako účinky bežných liečiv. Viete, ktorá aminokyselina úspešne obmedzuje pocit hladu?

Pre akciu a vytrvalosť
Tyrozín 

Tyrozín – aminokyselina so širokým využitím. Je to nenápadný silák, pretože ovplyvňuje celý rad fyziologických funkcií. Stimuluje vylučovanie rastového hormónu.

Patrí medzi základné zložky štítnej žľazy a dokáže zvýšiť bazálny metabolizmus v období, keď následkom diéty klesá, zároveň sa podieľa na spaľovaní tukov.

Je dôležitý pre tvorbu hormónov adrenalínu a noradrenalínu. Prvý nás „pripravuje na boj" alebo „na útek", druhý pomáha vydržať dlhodobú fyzickú a psychickú záťaž.

Zjednodušene to funguje takto: Adrenalín nás vyburcuje k akcii a noradrenalín zaistí, že ju zdarne dokončíme.

Ako veľmi dôležité sa ukazujú výskumy tyrozínu pri liečbe depresie, jeho účinky môžu byť lepšie ako účinky bežných liečiv. Tu je ale úplne nevyhnutné nekonať na vlastnú päsť, ale prebrať príjem tyrozínu, sťaby potravinového doplnku, so psychiatrom.

Varovanie!

Pri nadmernom príjme tyrozínu, čo sa môže stať napríklad pri strave bohatej na kazeín, sa začína meniť na tyramín. Medzi jeho nepriaznivé účinky patrí  zápach z úst a stolice, nadúvanie, hypertenzia, migréna.

Na nervy a záchvaty hladu
DLPA - L-fenylalanín

DLPA - L-fenylalanín, mozgový nutrient, ktorý rešpektuje aj západná medicína. Pomáha zmierňovať depresívne stavy a tlmiť chronickú bolesť, napríklad pri zápale kĺbov.

Funguje tak, že dokáže aktivizovať a zosilňovať účinky prirodzených telesných opiátov, ako sú endorfíny či enkefalíny. Endorfíny nepotrebujeme len pre pocit šťastia a spokojnosti, ale pomáhajú nám zvládať akútny stres alebo dlhotrvajúcu fyzickú záťaž.

DLPA okrem toho podporuje telo pri opakovanom alebo dlhodobom fyzickom výkone, jednoducho vám „nakopne motory" a vydržíte viac.

Táto látka býva využívaná tiež pri diétach, úspešne totiž obmedzuje pocit hladu. Jej podávanie je ale vhodné konzultovať s ošetrujúcim lekárom, minimálne praktickým, ktorý pozná vašu anamnézu.

Mohlo by vás zaujímať: Aminokyseliny. Svalom, srdcu a mozgu na pomoc!

Komentáre