Poradňa zdravej výživy

Pridať otázku
Michaela Korpášová Ing.

Poradňa zdravej výživy

 

Na vaše otázky týkajúce sa výživy a zdravého životného štýlu odpovedá Ing.Michaela Korpášová, ktorá pracuje ako výživová špecialistka vo Svete zdravia.

 

 

  • Odpovedá: Michaela Korpášová Ing.

    Dobrý deň prajem. Minerálna voda je zdrojom minerálnych a stopových prvkov, ktoré sú potrebné pre ľudský organizmus. Nemali byť konzumované vo väčšom množstve ako 2l za deň. Opäť platí staré známe pravidlo: všetkého veľa škodí. Aj nadmerný prísun minerálov nemusí mať priaznivé účinky na náš organizmus.

    A tu sa dostávame k otázke, prečo ich vlastne striedať. Každá minerálna voda má totiž rôznu koncentráciu minerálov v nej obsiahnutých. Ak budete teda konzumovať stále ten istý typ minerálnej vody, skôr u Vás príde k nadbytočnému prísunu rovnakých minerálnych látok. Na druhej strane, je dôležité piť rôzne typy minerálok, aby sme si zabezpečili prísun rôznych minerálov. Dôležité je spomenúť, že existujú minerálne vody s rôznym obsahom minerálov.

    Pri nízko mineralizovaných pramenitých vodách (koncentrácia minerálov je cca od 150 – 400 mg/l) a stredne mineralizovaných minerálnych vodách (pramenité a balené vody s koncentráciou minerálov cca 200 až 500 mg/l) nie je taká hrozba nadmerného prísunu minerálov a teda môžu byť určené na bežnú dennú konzumáciu. Opačne je to pri minerálnych vodách vysoko mineralizovaných (nad 1500 mg/l). Takto vysoko mineralizované minerálne vody odporúčam piť pri vyšších stratách minerálov z tela, napríklad pri zvýšenom potení, počas športu alebo iných stavoch, kedy telo stráca viac minerálov a vody.