Energia pre telo i dušu - Joga: poznáte všetky jej druhy?

cvičenie, radosť, životný štýl, chudnutie, naberanie svalov, hmotnosť, redukcia tuku, zdravý život, zdravie, šťastie, práca, ako sa urobiť šťastným, fitastyl.sk, fit štýl, časopis, magazín, schudnúť rýchlo,  zdravé chudnutie, snaha
29.5.2019 v kategórii Cvičenie a športy, autor Zuzana Paprskárová, foto: istockphoto.com

Práca, deti, rodina, hypotéka, starnúci rodičia, tlak zo všetkých strán nás núti do uspokojenia sa so životom, ktorý vedieme. Čas pre seba a čas so sebou samým je vzácnosť. Ak sú tieto pocity súčasťou vášho života, vyberte sa na uzdravujúcu cestu k sebe samému. Môže vám chýbať kondícia, vôľa, energia, no stojí za to sa prekonať a dať JOGE šancu. Joga je spôsob, ako sa cítiť lepšie, joga je životný štýl.

Aké druhy jogy poznáme?

Pri joge ide o správnu metódu dýchania (pranayama), meditáciu a relaxáciu (samyana) a držanie rôznych pozícií (asansas). Každý druh jogy kombinuje tieto časti.

Hatha joga

Pokiaľ s jogou začínate, ideálna je pre vás práve Hatha joga. Jej základom sú dychové cvičenia, naťahovacie cviky a meditácia. Hatha joga je založená najmä na udržaní pozície a strečingu.

Power joga

Aj power joga kladie dôraz na dýchanie a meditáciu, no zároveň si zakladá na posilňovaní a je náročná na kondíciu. Cvičenie podporuje redukciu hmotnosti a vyrysovanie svalstva.

Vedeli ste že? Dávni majstri jogy tvrdili, že pri narodení dostávame do vienka určitý počet dychov a dĺžka života závisí od toho, ako rýchlo si túto zásobu vyčerpáme.

Ashtanga vinyasa joga

Tempo tejto jogy je vyššie ako pri Hatha joge. Cvičenie pozostáva z jogových pozícií v presne určenom poradí.

Gravid joga

Je určená pre tehotné ženy od 13. týždňa tehotenstva. Posilňuje svalstvo panvového dna, znižuje tehotenskú nevoľnosť a neskôr uľahčuje samotný pôrod.

Hormonálna joga

Pomáha ženám riešiť menopauzu, bolestivú menštruáciu, predmenštruačný syndróm a neplodnosť. Pozor! Tento typ jogy má svoje kontraindikácie a nemôžu ju cvičiť napríklad ženy s rakovinou prsníka.

Horúca (Bikram) joga

Hot joga je založená na teple. Miestnosť býva vyhriata na 38 až 42 stupňov Celzia. Je preto v určitých prípadoch kontraindikovaná a vhodná iba pre ľudí, ktorí sú 100-percentne zdraví. Tvorí ju 26 pozícií (asán) a 2 dychové cvičenia, ktoré sa každú hodinu striedajú. Bikram joga sa cvičí 90 minút. Cieľom cvičenia je detoxikácia tela a natiahnutie svalstva do hĺbky.

Lietajúca joga

Základom lietajúcej jogy je šatka hamaka s nosnosťou až 300 kg. Býva pripevnená k stropu. Jednotlivé cviky sú šetrné ku kĺbom, posilňujú hlavne krčnú chrbticu a chrbát.