Nebaví vás behať ani zdvíhať činky? Zumba je stále IN.

Nebaví vás behať ani zdvíhať činky? Zumba je stále IN.
10.1.2017 v kategórii Cvičenie a športy, autor Redakcia, foto: istockphoto.com

Zumbu netreba zvlášť predstavovať. Tento populárny a hlavne zábavný spôsob pohybu je zároveň skvelým kardiom, ktoré vám pomôže nie len schudnúť, ale aj dobre sa zabaviť.

Zumba je fitness program, ktorý kombinuje prvky aerobiku a fitness s prvkami latinsko-amerických tancov, ako sú samba, salsa, flamenco a merengue. Možno pre vás bude prekvapením, že niektoré prvky pochádzajú dokonca z valčíka a brušného tanca.

Človek si ani neuvedomuje, že športuje a pritom spaľuje tuk, formuje, posilňuje a spevňuje svalstvo.

Je predovšetkým o zábave a emóciách. Azda najlákavejším je pre mnohých práve prirodzený spôsob pohybu. Nikto vás nenúti monotónne zdvíhať činky, trápiť sa na bežeckých pásoch, či dodržiavať presné kroky a učiť sa zložité zostavy.

Čítajte tiež: Prečo kombinovať aeróbne, silové a relaxačné cvičenia?

Stačí tancovať a zabávať sa. Ostatné príde samo. Človek si ani neuvedomuje, že športuje a pritom spaľuje tuk, formuje, posilňuje a spevňuje svalstvo. Vďaka dynamickému tempu je preto možné počas jednej hodiny spáliť až tisíc kalórií!

Zostavy sú kombinované dynamickou chytľavou hudbou, ktorá vás nabudí a zároveň motivuje. Hoci môžete byť zo začiatku zmätení z jednotlivých tanečných krokov a z pohybov trénera, nerobte si preto starosti.

Tancujte tak, ako stíhate, hodina zumby nie sú majstrovstvá sveta v tanci, ale zábava, ktorá vás nenásilne zbaví stresu. Nezáleží na tom, aké máte tanečné skúsenosti a schopnosti, akú máte kondíciu a ako vám to ide, či nejde. Dôležitý je pohyb. Dá sa povedať, že cvičenie zumby sa zakaždým mení na jednu veľkú párty, ktorá prináša množstvo pozitívnych účinkov pre naše zdravie. Je prínosom nielen pre telo, ale i myseľ.

Pre tých, ktorí majú s kolektívnymi aktivitami problém, sú riešením rôzne DVD a videá zumby. Treba si však uvedomiť, že doma nikdy nedosiahnete atmosféru a zábavu väčšieho kolektívu a spoločného cvičenia. A tie sú pri zumbe veľmi dôležité, pretože práve spoločná aktivita zvýši vašu motiváciu a snahu.

Podľa videí si preto radšej zacvičte mimo kolektívnych lekcií, keď už dobre poznáte základy a princípy zumby, ale neviete bez nej vydržať mimo hodín s inštruktorom.

Mohlo by vás zaujímať: 11 dôvodov, prečo si vybrať plávanie

Prečo cvičiť práve zumbu?

  • Vďaka zumbe spaľujete kalórie, formujete telo a zlepšujete svoju fyzickú kondíciu.
  • Choreografia je založená na striedaní rýchlych a pomalších cvikov a rytmov, čím sa okrem iného posilňuje srdce a pľúca.
  • Dodáva energiu, pocit šťastia, prináša úsmev a dobrú náladu.
  • Uvoľňuje napätie, stres, depresie, v neposlednom rade zvyšuje sebavedomie.
  • Poskytuje zábavu a relax.
  • Zlepší vnímanie rytmu.
  • Predstaví vám novú komunitu ľudí a možnosť nadväzovania nových priateľstiev. 

Vyber si svoju zumbu

Máte na výber! Práve vďaka akejsi masovej obľube, ktorej sa cvičenie teší na celom svete, sa zumba rokmi začala formovať do viacerých druhov.

Zumba fitness

Ide o zumbu, ako ju všetci poznáme. Fitness typ efektívne kombinuje posilňovacie cviky s prvkami latinsko-amerických tancov. Prináša rýchle chudnutie a zábavu.

Zumba Toning

Pri tomto druhu sa okrem tanca a cvikov využívajú aj malé ľahké činky (väčšinou s váhou jedného kilogramu). Zumba Toning je zameraná na najmä na posilňovanie a tvarovanie tela.

Zumba Gold

Je určená pre aktívnych seniorov, pre ľudí po úrazoch, či s nadváhou. Cviky sú prispôsobené všetkým, ktorých zdravotný stav si vyžaduje miernejší prístup.

Aqua Zumba

Už z názvu vyplýva, že ide o zumbu vo vode a je obľúbená predovšetkým na letných dovolenkách. Keďže voda nadľahčuje, aqua zumba je vhodná pre tehotné ženy, osoby s pár kilami navyše a tiež pre chorých a rehabilitujúcich ľudí.

Zumbatomic

Špeciálny typ je určený pre deti od 4 rokov. Malým „zumbákom“ sa prispôsobujú aj cviky a lekcie trvajú 30 až 45 minút.

Pre koho je zumba určená?

Zumba je prevažne aeróbne cvičenie. Slovo aeróbny môžeme doslovne preložiť ako „prístup kyslíka“. Do skupiny aeróbnych pohybových aktivít patria všetky rytmické, cyklicky sa opakujúce činnosti, ako napríklad veslovanie, beh, cyklistika, chôdza, aerobik.

Tieto cvičenia sú vytrvalostného charakteru a zapájajú do činnosti veľké svalové skupiny. Pozitívne ovplyvňujú srdcovo-cievny systém, respiračný systém, zlepšujú vytrvalosť, pohyblivosť, koordináciu a zvyšujú svalovú silu.

Pri aeróbnom cvičení svaly začínajú čerpať energiu prevažne z tukov, a to býva niekedy hlavným cieľom cvičencov – „zbaviť“ sa telesného tuku.

Zumba je veľmi účinným prostriedkom celkového telesného a duševného blaha.

Mohlo by vás zaujímať:
Tanec a box? Dance Box!
Zabudnite na klasiku – chudnite so STREET DANCE!