Správna technika PRI BEHU musí byť! Zabezpečí nielen lepšie výkony, ale aj udržateľné zdravie.

Diana Mašlejová | 5. Sep 2017
Správna technika PRI BEHU musí byť! Zabezpečí nielen lepšie výkony, ale aj udržateľné zdravie.

Správna technika pri behu vám zabezpečí nielen lepšie výkony, ale aj udržateľné zdravie. Nič nie je horšie, ako zvyknúť si na nesprávnu techniku. A to platí nielen pri behu, ale pri každom športe.

Preto stojí za uváženie, či zopár tréningov neabsolvujete aj so špecializovaným kondičným, športovým trénerom, ktorý odhadne vaše možnosti a odporučí vám individuálne tipy.

Čítajte tiež: Ide vám o bežecké výsledky? Jedzte správne PRED a PO behu.

Technika pri behu do kopca

Pokiaľ radi behávate do kopca, nesnažte svoje telo nahýnať vpred. Držte sa vzpriamene, uvoľnite ramená a ruky a dostupujte na chodidlá mäkko.

V prípade, že sa pri behu do kopca nadmierne sústredíte na výkon (čo sa stáva veľmi často), ľahko sa vám môže stať, že opomeniete techniku. S uvoľneným krokom vybehnete na vrchol bez zbytočnej námahy.

Bude vás tiež zaujímať: Beháte a stagnujete? Týchto 6 tipov vám pomôže zvýšiť vašu kondíciu efektívne.

Rozohrejte svaly

Nezabúdajte na prvotné rozohriatie. Odborníci odporúčajú začať miernym pomalým poklusom v dĺžke asi kilometer - dva, ktorý telo pripraví na nasledujúcu záťaž.

Potom sa aktívne ponaťahujte. Môžete namiesto klasického strečingu využiť aj aktívny, v rámci ktorého sa robia rôzne výkopy, výskoky a podobne.

Správna technika pri behu

Bežte správne. Nenakláňajte hlavu vpred, uvoľnite ruky i ramená a neprisúvajte ich zbytočne hore k ušiam. Udržujte sa v prirodzenej vzpriamenej pozícii. Rovnako dôležité je neprehýbať sa v páse, aby ste zbytočne nezaťažovali krížovú časť a namiesto dupania voliť ľahké, mäkké dostupovanie.

Strečing nepodceňujte!

Strečing po behu je nutnosťou, na ktorú si vždy nájdite čas. Svalstvo naťahujte pomaly a aktívne. Všímajte si nielen nohy, ale i boky, brušné svalstvo, ramená, ruky, či chrbát. S výdychom sa naťahujte a zväčšujte rozsah pohybu, v nádychu zastaňte v limite a s ďalším výdychom sa opäť posuňte o čosi ďalej.

Čítajte tiež: Aký význam má dynamický a statický strečing?