Treba pri chudnutí aj cvičiť?

Treba pri chudnutí aj cvičiť?
9.10.2017 v kategórii Cvičenie a športy, autor Mgr. Alena Pethoova, foto: istockphoto.com

Nie netreba. Čo ale treba, je rátať s tým, že kým kilá pôjdu dole, pôjde dole aj svalová hmota. Chudé telo vôbec nemusí znamenať pekné telo a zdravé telo.

Mnoho ľudí s nadváhou po schudnutí trápi prebytočná ovísajúca koža, ktorá ostala natiahnutá po schudnutí tuku a nie je možné ju už ani cvičením spevniť. Musia podstúpiť operáciu. Ochabnuté svaly však častokrát trápia ja štíhlych ľudí.

Cvičenie má obrovský význam pri regulácii telesnej hmotnosti a liečení obezity!

A nie len to. Cvičením jednoznačne docielite nie len krajší, zdravší vzhľad, ale aj záruku efektívneho chudnutia v kľudovom režime. Svaly zvyšujú rýchlosť metabolizmu a teda schopnosť organizmu spaľovať energiu aj keď práve nič nerobíte a ste v kľude. 

Čítajte tiež: Pretrvávajúce mýty o svaloch. Ako to vlastne je?

Okrem toho správne zvolené a aplikované pohybové aktivity podporujú: 

  • látkovú výmenu
  • metabolizmus vápnika
  • prekrvenie svalových tkanív
  • zvyšuje sa vitálna kapacita pľúc
  • znižuje krvný tlak a zaťaženie srdcového svalu

Pohyb ďalej umožňuje zlepšenie črevnej peristaltiky, zlepšenie prekrvenia tráviacich orgánov a primeranú záťaž kĺbov.

Pohyb má vplyv na stavbu a funkciu jednotlivých orgánov v ľudskom organizme!

Vnímajte teda pohyb ako niečo, čo prináša omnoho viac benefitov, niektoré sú dokonca nevyhnutné pre naše celkové prospievanie a zdravie. Je to lepšie, než sa pozerať na šport ako na niečo trýznivé a cez klapky ako „nutnosti k schudnutiu“. Robíte si to takto len horšie. Športom sa posuniete bližšie k vašej vytúženej hmotnosti, pretože to automaticky podporí váš zámer chudnúť.

Skúste napríklad cvičenie pred raňajkami. Prináša extra benefity, nakoľko sa telo musí spoliehať len na vlastné zásoby tukov na čerpanie energie. Nemusíte striktne dodržiavať denné cvičenie. Je úplne v poriadku, ak ho občas vynecháte.

Mohlo by vás zaujímať: DÝCHANIE: ako ovplyvňuje váš výkon a dosahovanie športových cieľov?

Treba pri chudnutí aj cvičiť?

Ako vlastne vzniká otázka, či treba pri chudnutí aj cvičiť? Ak vás samozrejme netrápi iný problém alebo ochorenie, ktoré výrazne obmedzuje vašu schopnosť vykonávať pohybovú aktivitu, odpoveďou by mohla byť aj LENIVOSŤ. Súhlasíte?

„Tá strava.. fajn, nejaké ústupky sme schopní urobiť, ale cvičiť? Tak to je už priveľa, nie? Nestačí ak sa budem dobre stravovať? Ja na cvičenie aj tak nemám čas“. 

Pobavte sa: Najčastejšie výhovorky, PREČO NECVIČIŤ. 

Za prvé - aj to dobré stravovanie poniektorým vydrží tak pár týždňov ak vôbec.. A za druhé - cvičenie chudnutie podporuje. A nie len to. Je to súčasť zdravého životného štýlu. Veď sa len na to pozrite. Nemáme ani len prirodzený pohyb, ak áno tak minimum.:

  • presun do práce a z práce autom
  • používanie výťahov
  • objednávanie si jedla na donášku
  • prestali sme si pripravovať vlastné jedlo
  • večere strávené s večerou pri telke, ale s akou večerou?
  • a potom pokračovanie pri telke, najlepšie s nejakou chutnou mlskou tipu čipsy, solené oriešky atď... 
Bude vás zaujímať: Nordic walking - prirodzený pohyb a najlepší spaľovač kalórií.

A víkend? „Len mi dajte všetci pokoj“! Partia vás volá na turistiku alebo na lyže, ale:

  • vy ste práve „ochoreli“
  • alebo vás bolí koleno
  • alebo ste unavení z celého týždňa
  • podľa vášho názoru si predsa zaslúžite odpočinok
  • potrebujete oddychovať a načerpať sily - v preklade, vylihovať 

Nie je nič na tom, ak si chcete poleňošiť pri telke, či s dobrou knihou aj nejakou tou mašrtou k tomu. Ale ako často?

A čo tak aktívny oddych? To znamená, že oddychujete nejakou aktivitou, napríklad práve prechádzkou, turistikou, venčením psa, alebo aspoň upratovaním.. Bojíte sa rutiny? Nemusíte. Veď dnes je toľko možností ako sa hýbať, že si môžete len vyberať. Tak si vyberajte.

Snažte sa zameriavať sa na komplexné pohybové zručnosti. Spôsob pohybu, resp. zručnosti, ktoré pohybom rozvíjate sa následne premietajú aj do vášho života. Váš postoj v rôznych životných situáciách sa mení, ste flexibilnejší, rýchlejší a efektívnejší vo vykonávaní bežných a každodenných úloh ako aj spôsobu riešiť problémy. No nie je to skvelý benefit, ktorý spolu s cvičením získavate?

VIDEO: Chcete sa poriadne zapotiť a zbaviť sa brucha? Zacvičte si doma HIIT