13 zaručených trikov pre štíhle bruško

13 zaručených trikov pre štíhle bruško

29.6.2017 v kategórii Chudnutie, autor Diana Mašlejová, foto: iStock.com

Akosi prirodzene sa zameriavame najmä na bruško, ktoré odhaľujeme výhradne v teplých letných mesiacoch. Aby nám pohľad naňho prinášal radosť, je nevyhnutné poriadne na ňom popracovať. Ako? Prinášame vám 13 zaručených trikov.

V lete vnímame svoje telo omnoho intenzívnejšie. Šaty, plavky, obtiahnuté tričká – to všetko nám pripomína, či sme so svojou figúrou spokojní, alebo nie.

1. Zaraďte strukoviny

Strukoviny by vo vašom jedálničku nemali chýbať. Obsahujú vysoké množstvo vlákniny, ktorá prispieva k správnemu tráveniu. Prechodného nafúknutia sa báť nemusíte, pri správnej miere by vás malo obísť. Fazuľa, hrach, šošovica, či cícer výborne nasýtia, no vašej hmotnosti sa nedotknú.

Naopak, prečistenie tráviaceho systému, ktoré zaručujú, pomôže bruško „sfúknuť“ a zoštíhliť. Bielkoviny obsiahnuté v strukovinách navyše naštartujú budovanie svalovej hmoty.

Čítajte tiež: Predstavujeme vám najchutnejšie strukoviny. Ako si ich čo najšetrnejšie pripraviť?

2. Pitný režim je základ

Pitný režim rovná sa zdravá detoxikácia. V letných mesiacoch je nevyhnutné vypiť aspoň 2 litre vody denne. Voľte radšej čistú, prefiltrovanú vodu, prípadne ju obmieňajte minerálnymi vodami a vychladeným čajom. Vhodný je napríklad prečisťujúci žihľavový, alebo upokojujúci repíkový.

Nemusíte si odopierať ani ovocné džúsy, ale radšej ich miešajte s vodou v pomere 2:3. Vtedy vedia pomôcť k celkovému zoštíhleniu, a to najmä grapefruitová a jablková šťava. Na sladké limonády radšej zabudnite, prípadne si ich vypýtajte bez pridaného cukru. 

Čítajte tiež: Pitný režim (nielen) pre športovcov. Vaše bunky potrebujú vodu!

3. Pomôže chróm

Chróm je skutočný prírodný spaľovač tukov, ktorý vo veľkej miere ovplyvňuje ich metabolizmus. Z potravín si ho preto doprajte napríklad v datliach, hruškách, mrkve, brokolici, či paradajkách. Tento stopový prvok je navyše prevenciou proti cukrovke.

4. Nezabudnite raňajkovať

Ak opomínate raňajky, pre svoju figúru robíte nesprávny krok. Následne organizmus nielen, že ukladá väčšie množstvo tukov do zásob, ale môže vás potrápiť aj nepríjemné nafukovanie, či iné tráviace problémy.

Raňajky sú základným štartovacím bodom pre metabolizmus a vaše bruško prijatá potrava zasýti a udrží krásne ploché. V letných mesiacoch voľte ľahšie, energeticky nabité jedlá. Vhodné je všakovaké ovocie v kombinácii s medom, orechmi, jogurtom, či ovsenými vločkami.

 Raňajky na 7 dní. Tipy a inšpirácia pre vás...

5. Kardio, kardio, kardio

Kardio cvičenia, po ktorých sa poriadne zapotíte a zvýšite aj pulz, sú základným spaľovačom podkožného tuku na bruchu. Posilňovacie cviky vám pomôžu svalstvo vyrysovať, ale beh, korčuľovanie, či tanec, zabezpečia úbytok z „poctivo“ napapkaných zásob.

Odborníci preto pri snahe schudnúť z bruška odporúčajú pridať aspoň 4 dni do týždňa nejakú kardio aktivitu. Stačí polhodina, no ideálna je hodina. Vybrať si môžete podľa chuti, osvedčeným pomocníkom je však najmä beh, skákanie cez švihadlo a aerobik. Ak nemáte času nazvyš, skúste rýchlu chôdzu a behanie do schodov.

6. Večera s minimálnym množstvom sacharidov

Ukladanie tukových vankúšikov na bruchu majú na zodpovednosti práve sacharidy. Vo večerných hodinách, kedy vás už po jedle nečaká nijaká fyzická aktivita, by ste preto takúto stravu mali čo najviac obmedziť.

Cestoviny, ryža, obilniny obmeňte za zeleninu v kombinácii s bielkovinami. Bielkoviny totiž zabezpečia svalom výživu, zdravie a kondíciu. Šalát s rybou, kozím syrom, či bryndzou, grilovaná zelenina s kuracím mäsom, to všetko sú tipy na zdravú a zoštíhľujúcu večeru.

7. Posilniť znamená vyformovať

Ak chcete ubrať z brušných tukov, kombinácia kardio cvičenia s pravidelným posilňovaním je základom úspechu. Brušné svaly posilňujte minimálne pol hodinu denne a pokiaľ nechcete cvičiť pod odborným dohľadom, vyberte si cviky, ktoré vám najviac vyhovujú.

Pozor, necvičte stále tie isté, skúste obmieňať viaceré tipy. Začnite napríklad v ľahu na boku s podopretou hlavou a zdvíhajte spojené vystreté nohy dvadsaťkrát na jednej a dvadsaťkrát na druhej strane.

Potom si ľahnite na chrbát, krížovú časť zatlačte do podložky a dvadsaťkrát s výdychom dvihnite spojené vystreté nohy. Na záver sa postavte do dosky, keď sa držíte vystretí na lakťoch a špičkách nôh v rovnej línii a vydržte v polohe dve minúty. Nezabudnite ani na vstupný a záverečný strečing.

8. Zdravé orechy

Obsahujú zdravé tuky, vlákninu, minerály i bielkoviny. Obmedzujú chuť na sladké a sú vhodnou náhradou všetkých nezdravých maškŕt. V jedálničku všetkých, ktorí chcú zoštíhliť pás a spevniť brušné svalstvo, by preto nemali chýbať.

Naučte sa orechy pridávať do šalátov a rôznych jedál, ozvláštnite si nimi chuť a zabezpečíte si zdravé trávenie.

9. Zdravý kúpeľ

Aj kúpeľ môže prispieť k vyformovaniu postavy. Ponorte sa do teplej až horúcej vody na 15 minút a nezabudnite do kúpeľa pridať balenie kvalitnej morskej soli, alebo morských rias, ktoré podporujú odbúravanie tukov. Následne vyskúšajte striedavý prúd teplej a chladnejšej vody, ktorý rozprúdi lymfatický systém a spaľovanie.

10. Jablkový ocot

Kvalitný jablkový ocot je pre trávenie a spaľovanie výborným pomocníkom. Po jedle si ho preto dajte za čajovú lyžičku. Jablkový ocot podporí látkovú premenu a povzbudí zoštíhľovací mechanizmus.

11. S červenou repou k štíhlemu brušku

Červená repa, okrem toho, že obsahuje celý rad vitamínov a potrebných prvkov, má ešte jednu pozitívnu funkciu. Vďaka betaínu odbúrava tuky. Ak ju skombinujete napríklad s olivovým olejom, morskými riasami a kozím syrom, tukožrútsku lahôdku máte na stole.

Skúste: Šalát z červenej repy a kozieho syra

12. Posilňovanie na stoličke

V práci nemusíte iba sedieť. Využite stoličku ako posilňovaciu pomôcku. Vyberte si radšej ten typ, ktorý stojí pevne na zemi, chyťte sa rukami zozadu operadla a dvadsaťkrát s výdychom zdvihnite nohy do vystretia.

V rámci strečingu sa potom vytočte na stoličke pomaly do jednej a do druhej strany. Ak zdvihy zvládate na jednotku, skúste si cvik obmeniť a namiesto zdvihov s vystretými nohami s nimi vo vzduchu plávajte päť sekúnd. Zopakujte si cvik na desať sérií.

Čo tak: Fitlopta namiesto stoličky?

13. Ploché bruško so škoricou

Škorica nepomáha len pri obmedzení neestetickej celulitídy. Škoricový zábal rozprúdi aj spaľovanie brušných tukov.

Do polovice pohára s telovým krémom vmiešajte päť čajových lyžíc škorice, krúživými pohybmi naneste na bruško, zakryte potravinovou fóliou, alebo bavlneným uterákom a nechajte 15 minút pôsobiť. Následne zmyte vlažnou vodou. Výsledkom bude elastická a pekná pokožka a vyformované bruško.

Čítajte tiež: Škorica nad zlato

Komentáre