5+ tipov, ako zostať aktívny počas lockdownu

Dominika Bleščáková | 19. február 2021
5+ tipov, ako zostať aktívny počas lockdownu

Zostať počas lockdownu aktívny je náročné. Vďaka našim tipom zistíte, ako si zabezpečiť každodenný pohyb, udržať sa zdravý, fit a v dobrej nálade.

prechádzka

1. Každý deň si vyjdite na prechádzku

Nikto vám nekáže denno denne prejsť magických 10 000 krokov. Neupleťte na seba bič, nedávajte si nesplniteľné ciele a netlačte sa do niečoho, čo vám nie je prirodzené. Skôr či neskôr by ste to aj tak vzdali. Áno, bolo by to krásne, prejsť každý deň 5 kilometrov, avšak pri 8-hodinovom home office, dištančnom učení sa s deťmi a zabezpečení denného chodu domácnosti je to skôr zbožné prianie ako realita. Úplne postačí, ak vybehnete na 15 minút do najbližšieho parku, nadýchate sa čerstvého vzduchu, trošku vymrznete, dobijete sa energiou zo slniečka a na pár minút zabudnete na povinnosti všedných dní. Je vedecky dokázané, že už 15 minút chôdze výrazne zlepšuje kreatívne myslenie, znižuje krvný tlak, znižuje riziko rôznych kardiovaskulárnych chorôb a iných civilizačných ochorení, naštartuje váš metabolizmus, vyplaví endorfíny - hormóny šťastia a prispeje k celkovému pocitu pohody a spokojnosti. A to sa v tejto dobe obzvlášť hodí, no nie?

online cvičenie

2. Objavte čaro online cvičení

Nájsť si v dnešnej dobe online cvičenie, ktoré vám dokonale sadne, už skutočne nie je žiadny problém. Áno, online priestor nikdy nenahradí fyzický kontakt s trénerom v posilňovni, ani nevytvorí tú dynamickú atmosféru na skupinovom cvičení, ale v momentálnej situácii je to to najlepšie, po čom môžeme siahnuť. Veľa štúdií pravidelne vysiela prostredníctvom živých videí, do ktorých sa môžete pripojiť a stať sa tak členom online cvičebnej komunity, v ktorej sa budete vzájomne podporovať, "hecovať" a inšpirovať. Na našej facebookovej stránke FIT štýlu vám pravidelne prinášame KAŽDÝ UTOROK o 18:15 dynamické cvičenie s NEONKOU a KAŽDÝ ŠTVRTOK o 18:30 JÓGU s obľúbenou Dianou Ho Chi. Okrem toho vám chceme pravidelne na sociálnych sieťach prinášať krátke tematické cvičenia na rôzne partie tela.

dlhé sedenie

3. Počas dlhého sedenia si robte prestávky, postavte sa a ponaťahujte sa

Dlhodobé sedenie za počítačom môže mať na naše zdravie skutočne nepriaznivý vplyv. Nielenže naša chrbtica a kĺby trpia, rovnako si to odnesie aj náš metabolizmus, ktorý sa dlhým sedením výrazne spomaľuje. Nehovoriac o riziku vzniku karpálneho tunela či tenisového lakťa. Dbajte na to, aby ste nesedeli v kuse dlhšie ako 45 minút. Dnes už nie je problém nastaviť si pripomienku na mobile či smart hodinkách, ktoré vás upozorňia na dlhodobé sedenie a prinútia k pohybu. Stačí, ak sa postavíte, ponaťahujete, spravíte pár drepov alebo si zájdete do kuchyne po pohár vody. Rovnako nápomocné môže byť aj sedenie na ergonomickej stoličke alebo fitlopte. Váš pohybový systém sa vám poďakuje.

domáce práce

4. Spravte si z domácich prác užitočnú pohybovú aktivitu

Napriek tomu, že za bežných okolností asi len málokto obľubuje domáce práce, dnes vďaka nim môžeme spojiť príjemné s užitočným a spraviť si z nich pravidelnú pohybovú aktivitu. Zapojte aj svojich najmenších, motivujte ich k práci a spravte si z toho zábavu. Či už sa pustíte do vysávania, umývania okien alebo odhadzovania snehu spred domu, všetky tieto činnosti vás rozhýbu, budete mať zo seba lepší pocit a ešte aj spálite niekoľko stoviek kalórií.

sezónne športy

5. Venujte sa sezónnym športom

Korčuľovanie, bežkovanie, neskôr bicyklovanie, plávanie, hranie badmintonu, ale aj také sánkovanie či stavanie snehuliaka - to všetko sú aktivity, ktoré prispejú k vášmu prirodzenému pohybu. Zabavíte sa, vypnete, zabudnete na stres a ešte aj spravíte príjemnú službu svojmu organizmu. A nestojí vás to vôbec nič.

beh

6. Začnite behať

Tí, ktorí behajú, vedia, tí, ktorí tak nerobia, netušia, o čo prichádzajú. Pravidelnému behu sa pripisujú skutočne zázračné účinky na fyzické aj psychické zdravie a je len málo športových aktivít, ktoré ho prekonajú. Behanie odbúrava stres, zlepšuje náladu, spomaľuje proces starnutia, znižuje krvný tlak, zvyšuje energiu, napomáha k lepšiemu spánku, zrýchľuje metabolizmus, pomáha s chudnutím, znižuje hladinu "zlého" cholesterolu a veľa ďalšieho. Ak neviete, ako začať, pridajte sa do našej skupiny FIT Štýl Running Team a učte sa od zapálených nadšencov, ale aj rekreačných bežcov. Behu zdar!

Komentáre