Aprílový FIT štýl: flexibilné stravovanie, biohacking ale aj zdravé veľkonočné dobroty

Dominika Bleščáková | 31. marec 2021
Aprílový FIT štýl: flexibilné stravovanie, biohacking ale aj zdravé veľkonočné dobroty

Na stránkach FIT štýlu si nepripomíname negatíva aktuálnej doby, práve naopak. Našou snahou je rozptýliť vás od humbuku navôkol, inšpirovať, motivovať. Pomôcť vám udržať si nadhľad, pozitívny prístup a spraviť niečo pozitívne pre svoje telo aj myseľ. V aprílovom čísle sme rozobrali plusy aj mínusy flexibilného stravovania, posvietili sme si na hormonálnu antikoncepciu a jej vplyv na vstrebávanie živín, rozanalyzovali sme pojem biohacking a taktiež sme vám priniesli niekoľko tradične netradičných zdravších verzií obľúbených veľkonočných pokrmov.

Bylina starých slovanov: Chren

Buď ho milujete, alebo nenávidíte. Pokiaľ patríte k tej druhej skupine, mali by ste to prehodnotiť. Chren je neskutočný zdroj vitamínov, minerálov a má výrazné antibakteriálne, diuretické a stimulujúce účinky. Preto je práve teraz ten najvyšší čas začať s jeho pravidelnou konzumáciou.

IIFYIM alebo flexibilné stravovanie

Čo si predstavíte pod pojmom flexibilné stravovanie? Niekto si predstaví vyváženú stravu päťkrát do dňa, iný napchávania sa sladkosťami a fast foodom kedykoľvek na ne dostaneme chuť. Pravda je niekde uprostred. Stačí sa držať stanoveného príjmu makroživín a môžete jesť prakticky čokoľvek a kedykoľvek. Čo to ale obnáša a ako vlastne dodržiavať takýto spôsob stravovania sa?

Nepite skryté kalórie

To, že pitný režim je mimoriadne dôležitý pre správne fungovanie organizmu už všetci vieme. Avšak, čo tvorí väčšinu vašich nápojov? Čistá pramenitá voda alebo ochutené malinovky? Že na tom nezáleží? Omyl! Stačí niekoľko hltov obľúbeného sladeného nápoja alebo alkoholického drinku a môžete prijať množstvo kalórií rovnajúce sa výdatnému obedu. Neveríte?

Zdravší veľkonočný stôl

Veľká noc hlási koniec 40 dňového pôstu a tak sa nám často spája aj s hodovaním. Ak to však preženieme, môže nás okrem žlčníkovéhho záchvatu či bolesti brucho nemilo prekvapiť aj nejaké to kilo navyše. Prinášame vám zdravé a chutné recepty na rôzne veľkonočné dobroty, ktorými ulahodíte aj tým najnáročnejším šibačom.

Jarná únava? Stavte na zelenú!

Tohtoročná klasická jarná únava je zosilnená ešte tou pandemickou, čo môže niektorými ľuďmi riadne zamávať. Bojujete s nepríjemnými pocitmi fyzickej a psychickej únavy a neviete, ako z toho von? Stavte na zelenú! Žerucha, pór či medvedí cesnak sú silný sezónny pomocníci, ktorí zatočia s pocitmi únavy a dobijú vám baterky.

Loptičkový tréning pre celé telo

V aprílovom čísle si pre vás Diana Hô Chí pripravila celotelový intervalový tréning s malou loptou.

3 dobré rady k príprave na jarný beh

Jar je ideálne obdobie na začatie s behom. Mrazivé zimné dni sú už za nami avšak do sparných letných horúčav ešte ďaleko. Poradíme vám, ako začať behať tak, aby ste sa pritom cítili čo najlepšie a dosiahli maximálne výsledky.

Ako vyzerá zdravá večera podľa fitness tréneriek z Fitshakera?

Inšpirácií na to, čo variť, nie je nikdy dosť, čo poviete?

A spartan girl

Počuli ste už o Spartan-e? Spája v sebe silu, koordináciu a vytrvalosť. Vyžaduje prebehnúť niekoľko kilometrov, počas ktorých treba prekonať desiatky neľahkých prekážok. Prinášame vám rozhovor s Noémi Tóth, ktorá ešte nedosiahla ani plnovekosť a už sa pýši niekoľkými víťazstvami v tejto náročnej športovej disciplíne.

5 tipov, ako urobiť z prechádzky tréning

Nepodceňujte silu krokovania! Využite dlhšie slnečné dni, obujte si tenisky a spravte niečo pre svoje zdravie. Chôdza je ten najprirodzenejší pohyb nášho tela a verte či nie, s našimi tipmi si aj pri obyčajnej prechádzke môžete dať do tela.

Na vlastnom tele

Rubrika, ktorá prináša skutočné príbehy ľudí, ktorí si na vlastnom tele zažili absolútnu zmenu životného štýlu a dosiahli tak výsledky, o ktorých sa im ani nesnívalo.

Hormonálna antikoncepcia: ovplyvňuje vstrebávanie živín?

Tak, čo myslíte, ovplyvňuje? Hovorí sa, že všetko, čo dáme do nášho tela, ho určitým spôsobom ovplyvňuje. Zaujíma vás, akým spôsobom ho ovplyvňuje práve hormonálna antikoncepcia a na príjem ktorých výživných látok treba pri jej užívaní obzvlášť dbať? Odpovede vám prinesie nutričná koučka.

Hernia pri športe

Zaujíma vás, či sa dá zistiť, či máme herniu (hovorovo pruh), keď nepociťujeme žiadnu bolesť? Ako jej predísť a čoho sa vyvarovať, ak ju už náhodou máme? Odpovede sme získali priamo od skúseného chirurga.

Domáca lekárnička: Nechtík lekársky

Skromná a nenáročná rastlinka s výnimočnými účinkami.

Povinná výbava kozmetického kufríka po štyridsiatke

Čo je alfou a omegou kozmetického kufríka zrelej ženy?

Biohacking

Počuli ste už niekedy toto slovo? Ide o pomerne nový a nie úplne ľahko definovateľný pojem, za ktorým sa ukrýva celá škála tajuplných možností, ako pristupovať k svojmu telu na pozadí biológie a moderných technológií. Tak čo, idete "heknúť" svoj život na vyššiu úroveň?

Ako vychádzať s ľuďmi, ktorí nás iritujú

Asi len ťažko, však? Každý z nás má vo svojom okolí človeka, ktorý nás vytáča už len tým, ako dýcha... Poradíme vám 6 užitočných tipov, ako si s týmito ľuďmi poradiť a zvládnuť komunikáciu s nimi bez ujmy na zdraví.

Toxická pozitivita: Prečo nie je dobré za každú cenu potláčať negatívne emócie

Toxická pozitivita znamená, že sa snažíme presvedčiť seba aj okolie, že nech je daná situácia akokoľvek zlá, mali by sme si udržať pozitívnu myseľ. Je to však skutočné možné? A ak aj áno, je to vôbec zdravé? Dozviete sa v článku.

Kvetinový biznis nie je ružový

Kvety sú niečo nádherné. Avšak kým sa ocitne v našej vázičke, musí si prejsť dlhou a náročnou cestou. A nie vždy je to ružové.

Sviatky tak trochu inak

Čo tak poňať tento rok sviatky tak trochu inak a variť zdravo a vyvážene? Aby boli dodržané tradície , aby naše bruchá neboli hladné a zároveň naše telo a duša nám v utorok po sviatkoch poďakovali?

Informácie o predplatnom, aktuálnych zľavách či akciách nájdete na TEJTO STRÁNKE.

 

 

 

Komentáre