Jarná únava nehrozí! Nový FIT štýl ťa nabije energiou

Redakcia | 2. Mar 2020
fit štýl, fitastyl.sk, marec, nové číslo, fit, fitness, wellness, kondícia, zdravie, životný štýl, diéta, chudnutie, strava, výživa, do formy

Pomaly, ale isto sa nám „zjarnieva“. Dni sa predlžujú, ráno sa ľahšie vstáva a už aj slniečko nás pomedzi zuby občas trochu hreje. Prvé snežienky si už tiež vyrazili cestu na povrch, aby sa pozreli, ako to tu pred príchodom jari vyzerá.

Niektorí už pomaly odkladáme hrubé zimné kabáty naspäť do skríň, no rána ešte stále vedia prekvapiť, tak to nepodceňte, aby ste si nové číslo FIT štýlu mohli vychutnávať pekne v zdraví, s vyloženými nohami pri kávičke či zelenom smoothie. S prichádzajúcou jarou, treba telo očistiť, doprajte mu trochu detoxikácie.

Nakupujeme premyslene a bez zvyškov.Upracte si v chladničke a ušetríte.

Aj vám sa stáva, že sa vlečiete z obchodu s veľkými taškami plnými všakovakých potravín a nakoniec jednu tretinu aj tak časom zahodíte? Príčin môže byť viacero. Nepremyslené nakupovanie, absencia zoznamu, akcie v obchode, hlad a iné. Ak chceme ušetriť, zbytočne sa neprejedať, prípadne ochrániť našu Zem pred nadbytočným odpadom, musíme naše nákupy zracionalizovať.

Prílohy inak a zdravšie. Očami výživovej špecialistky.

Stále vysoké percento našich domácností využíva ako prílohy iba ryžu či zemiaky, prípadne cestoviny. A to nemám na mysli našich starých či prastarých rodičov. Keď do nutričnej poradne príde človek, ktorý pozná či konzumuje pšeno, pohánku, quinou, bulgur a iné, špecialista zajasá. Práve preto by som sa im chcela v dnešnom článku trošku povenovať. Kvôli ich prospešným účinkom, dobrému zloženiu, nízkemu glykemickému indexu, novej chuti a v neposlednom rade kvôli ich jednoduchej a najmä rýchlej príprave.

Robíte drep správne? Pre krásne nohy a zadok.

Drep v minulosti patril prevažne do oblasti kulturistiky a vzpierania a bez povestnej činky si ho ani nevieme predstaviť. S rozvojom a napredovaním fitnes sa ocitol aj v telocvičniach a v repertoári osobných trénerov v posilňovniach, ale celkový boom zažil až v posledných desaťročiach. Môže za to rozmach rôznorodých skupinových cvičení, ktoré klientom predstavili celkom nové koncepty – využívať pri tréningoch čo najkomplexnejšie cviky.

Zacvičte si s Chi-Kung

Pôvodne sa využíval na účely výcviku v oblasti zdravia, spirituality a bojových umení. Jeho základnou filozofiou je udržiavať životodárnu energiu chi (či) v rovnováhe pomocou perfektne prepracovaného systému cvikov. Tak ako slovo tanec je univerzálnym pomenovaním pre súzvuk pohybov v sprievode hudby, aj Chi-kung je ustálené pomenovanie pre množstvo rozmanitých aspektov. Zahŕňa celú škálu pohybov, od pomalých meditatívnych pohybov, až po vysoko atletické prvky. Číňania ho praktizujú za účelom relaxácie, meditácie a prevencie chorôb, no slúži aj ako alternatívna medicína, kultivácia samého seba či základ pre výcvik bojových umení.

Nedajte šancu jarnej únave

Slnko svieti, kvety kvitnú, vtáčiky štebocú. Kým všetci sú vonku a tešia sa po studenej, dlhej zime z krásneho slnečného počasia, vám sa chce len zaliezť pod perinu a spať. Cítite sa mimoriadne unavená a letargická, až depresívna. Prečo je to tak? Jarná únava je porucha súvisiaca so striedaním ročných období. Letargia sa vyskytuje pri striedaní akýchkoľvek ročných období, no po zime býva najvýraznejšia.

Ide to aj bez pohárika. Zábava s triezvou hlavou.

Poznáte to. Stretnete sa v piatok večer v meste s priateľmi. Dáte si pivo, alebo pohár vína a debatujete. O tom, aký ste mali týždeň, o šéfovi, o deťoch, o partnerovi, partnerke, o matke, o živote. Cítite sa výborne, rozhovory prúdia, nálada sa dvíha. Jeden pohár vystrieda druhý, už sa vám trošku motá hlava a začína pliesť jazyk, no keď tá spoločnosť je taká príjemná, a vôbec... Čo by ste robili doma?

Ako zlepšiť schopnosť riešiť problémy?

Sú prirodzenou súčasťou nášho života. Niektoré z nich dáme do poriadku „ľavou zadnou“, iné nám dajú zabrať. Nájdu sa aj také, pred ktorými privierame oči a nesieme ich na pleciach ako ťažký balvan. Veríme, že sa nejako vyriešia, alebo sa uspokojíme s pohodlnejším, menej bolestivým riešením.

Keď bolí duša...si silnejšia, než si myslíš

Život s úzkostnou poruchou nie je ľahký najmä v dnešných časoch, keď dokonalosť je to, čo sa nosí. Dlho sa dá pred okolím skrývať, no neriadená napokon začne postupne obťažovať človeka aj jeho bezprostredné okolie. Stačí jeden spúšťač a zasiahne do rodiny a postupne do všetkých vzťahov. Každý od vás bude žiadať, aby ste sa správali „normálne“ a v stavoch atakov vás utešuje slovami: „Neboj sa,“ ktoré však vôbec, ale vôbec nefungujú. Máte strach, obavy, plačete a obruč okolo hrdla sa vám neustále sťahuje a zviera vás. Taká je úzkosť. Ak ju však nebudete tajiť, vyjdete s ňou von a začnete ju riešiť formou terapie, môžete ju veľmi úspešne dostať pod kontrolu.

5 tipov, aby vlasy rástli rýchlejšie

Podľahli ste trendu krátkeho strihu, ale necítite sa v ňom pohodlne? Nie vždy je skrátenie dĺžky vlasov šťastným rozhodnutím. Ak sa vám takýto pokus nevydaril a túžite mať čo najskôr vlasy opäť dlhšie, vyskúšajte tieto tipy.

+ FIT cukráreň – vegánske jablkové pité

+ MESIAC KNÍH NA TANIERI

+ BILLA jedálniček na jeden deň

Komentáre