3 tipy, ako nepodľahnúť čaru all-inclusive stravovania

Fitshaker | 5. august 2022
3 tipy, ako nepodľahnúť čaru all-inclusive stravovania

Možno si už konečne vo vytúženej forme alebo sa ti po dlhšom čase podarilo rozbehnúť a do toho prichádza letná dovolenka plná nástrah na každom kroku. Nezúfaj, Fitshaker ti poradí ako sa z toho nezblázniť a užiť si dovolenku so všetkým, čo k tomu patrí.

Ak ťa čaká dovolenka s vlastnou stravou, o to jednoduchšie bude variť si zdravé a chutné jedlá. V prípade, že máš stravu ako súčasť pobytu a ešte k tomu aj all-inclusive, ľahko sa veci vymknú spod kontroly. Skús si na dovolenke spomenúť na nasledovné: 

Nemusíš ochutnať všetko počas 1 večere 

Je dôležité vedieť dopredu, čo asi budem jesť, a následne si nenamixovať zo všetkého, čo sa mi bude zdať zaujímavé, chutné a nesnažiť sa ochutnať “zo všetkého, čo som ešte nemala”. Skús si tiež jedlo naberať na menší tanier (a radšej si ísť nabrať viackrát).  



Dopraj si veľa veľa čerstvej zeleniny

Okrem iného na all-inclusive nechýba ani veľa druhov najrôznejšej zeleniny. A to je skvelá správa! Dopraj si jej čo najviac nielen kvôli množstvu dôležitých vitamínov a minerálov, ale aj vlákniny, ktorá ťa viac zasýti a tiež zníži glykemický index celého jedla. Pre maximalizáciu efektu ju skús jesť vždy na začiatku. 


 

Nepreháňaj to s dezertmi

Mnohé dezerty často vyzerajú lepšie, ako chutia. Väčšina z nich je zbytočný rozmar, ktorý často naozaj nie je ani výživný, ani chutný. A keď už sa pre nejaký rozhodneš, skús to po namáhavej športovej aktivite, kedy sú na inzulín viac citlivé svalové bunky, čo znamená, že kalórie z koláča viac pomôžu pri raste svalov a neuložia sa do tukových zásob.