Ak zmrzlina, tak bez éčiek, pachutí, „oblbovákov“ či množstva cukru. Alebo nanuky?

Ak zmrzlina, tak bez éčiek, pachutí, „oblbovákov“ či množstva cukru. Alebo nanuky?
14.6.2017 v kategórii Výživa, autor Jana Trundová, foto: istockphoto.com

Zmrzlina? Nanuky? Samozrejme. Dnes to už nie je žiaden problém a bude chutiť lepšie ako tá z obchodu.

Bez éčiek, pachutí a zbytočne veľa cukru

Pátraniu medzi etiketami na mrazených výrobkoch sa dá predísť vlastnou výrobou. Existujú stroje, ktoré stačí naplniť zvolenými ingredienciami a o niekoľko desiatok minút môžete servírovať. A viete, čo jete. Bez éčiek, pachutí, „oblbovákov“ či množstva cukru.

Pri výrobe preferujte tučný tvaroh, čerstvú smotanu z farmy, ovocie ako jahody alebo maliny, ako sladidlo trošku medu.

Je to veľmi jednoduché: Zmrazené ovocie nasypte do mixéra a pustite. Pridajte tvaroh v o niečo menšom množstve a nakoniec lyžicu medu.

Hladkú hmotu pridávajte po kopčekoch a ozdobte čerstvým ovocím, lístkami mäty, prípadne jedlými kvetmi z lúky a chemicky neošetrenej záhrady – v lete pokojne fialkami a sedmokráskami, ktoré, ako je známe, posilňujú imunitu.

Iná možnosť?

Pustite sa do nanukov. Stačí uvariť ovocie s trochou hnedého cukru či medu v malom množstve vody alebo smotany, napríklad s trochou vanilky, naliať do formičiek na nanuky, pridať paličky a vložiť do mrazničky. Zmrazené potom poliať vysokopercentnou čokoládou.

Alebo aj nie, môžete ísť do diétnych zmrzlinových variantov, ktoré môžete smelo ponúknuť i deťom, zvlášť ak musíte usmerňovať ich váhu. Zaobídete sa pri nich bez umelých sladidiel, ale i kyslého jogurtu, ktorý deti nemilujú.

Pozor na tučné orechy a vanilkový cukor – zmrzlinu radšej prevoňajte a ochuťte niekoľkými rozotretými semienkami pravej vanilky a zabudnite, že existuje karamel, piškóty, sušienky, trubičky a ďalšie kúsky dezertov, ktorým je niekedy také ťažké odolať.

Čítajte tiež: Zdravá zmrzlina? Samozrejme! Len musíte vedieť, po akej siahnuť.

TIP:

Niečo dobré naviac – to je zdobenie a sypanie. Najviac kalórií čakajte od čokolády, či už rozpustenej alebo obľúbenej čokoládovej ryže.

Tu sa lyžička pohybuje nad 70 kalóriami, žiadna sláva nie je ani fondánová poleva, pohybuje sa nad 70 kalóriami, o niečo milosrdnejšia je lyžička čokoládových hoblín – presahuje 50 kalórií.

Najlepšie sú na tom mandle a obilniny – pre lepšiu chuť nasucho opražené, alebo napríklad hrozienka. Lyžička posledných dvoch má okolo 27 až 28 kalórií.

Alebo máte chuť na smoothie? 3x SMOOTHIES PLNÉ ENERGIE
Využite špeciálnu akciu a objednajte si predplatné!