Raňajky na 7 dní. Tipy a inšpirácia pre vás...

Raňajky na 7 dní. Tipy a inšpirácia pre vás...
14.7.2018 v kategórii Výživa, autor Mgr. Alena Pethoova, foto: istockphoto.com

Rýchlo, pestro, chutne a zdravo. Tipy na raňajky na 7 dní a každý deň inak...

PONDELOK
Ovocné raňajky

Začnite týždeň ovocne..

Naštartujte sa pomarančovým džúsom – pozor, nie kúpeným ale odšťaveným z pomarančov a jedného citróna. Džús si rozrieďte s vodou a pomaly popíjajte. Napríklad, kým pôjdete do práce.

Po tejto vitamínovej bombe si doprajte OVOCNÝ ŠALÁT z ovocia, ktoré preferujete.. Šalát si posypte orechmi o veľkosti hrste.

Aký zmysel má tuk v podobe orechov na ovocí?

Vitamíny A,D,E,K sú rozpustné v tukoch a keď už sme sa rozhodli pre takúto vitamínovú bombu, tak nech si naše telo z toho vezme naozaj čo najviac. Alebo si šalát posypte strúhaným kokosom, či CHIA semienkami. Môžete si ho zobrať do práce, je to jednoduché na prípravu a nemusíte rozmýšľať.

 Niekto takéto raňajky preferuje aj každý deň. A pre tých ostatných, čo to chcú mať pestrejšie ideme kombinovať ďalej..

UTOROK 
Harmonizujúce, teplé raňajky

V týchto chladných dňoch nám ulahodí niečo teplé do žalúdka. Teplé raňajky pôsobia harmonizujúco na našu psychiku, ale aj na žalúdok. Z pohľadu tradičnej čínskej medicíny, či ajurvédy, sú to ideálne raňajky, ktorými by sme mali začínať deň.

STREDA
Keď snívaš o pečive

Pre tých, čo si bez pečiva nevedia predstaviť život. Ani nemusia. Dá sa zvoliť kvalitné pečivo, s kvalitnými ingredienciami.. O to nám predsa ide. Neuspokojte sa s bielym rožkom. Jedine, že to nejde inak. A nevyhovárajte sa! Vyrobte si vlastnú pomázanku. Možností je naozaj veľa.

Kombináciu sacharidov, bielkovin a tukov v jednom dosiahnete napríklad:

  • Kvalitným kváskovým chlebom s domácou pomazánkou typu: avokádo + tuniak. Vhodné raňajky po športovej aktivite, ktorú ste ráno absolvovali.

ŠTVRTOK
Bielkovinové raňajky

Kvalitný biely jogurt v kombinácii s pomletým, ľanovým semienkom, banánom alebo malou hrsťou domácej granoly, je skvelou voľbou pre tých, ktorí ráno športujú. 

Po športovej aktivite raňajky ako stvorené. 

PIATOK
Pondelkové raňajky

Zopakujte si pondelkové raňajky a ukončite týdeň ovocne. Ovocie si dajte podľa vašej preferencie. Nezabudnite na hrsť orieškov alebo si posypte šalát konopným semienkom, či tekvicovým.

SOBOTA
Silné a výživné raňajky

Ak máte za sebou ranný tréning, tak si to užite o to viac. Či to bude praženica, hemendex alebo omeleta, do toho. Pripravte si ich na kvalitnom tuku, primiešajte špenát a cibuľku, prípradne kvalitnú šunku. 

Užite si poriadnu nálož bielkovín a tukov so špenátom.

NEDEĽA
Lenivé, mlsné a cheat raňajky

Celý týždeň ste držali disciplínu a makali ste, nie len v práci, ale aj na sebe v posilňovni? Nedeľa patrí vám. Nie je hádam nič lepšie ako osláviť víkend dlhými, mlsnými, neskorými raňajkami v pyžame. Doprajte si cheat day a dajte si dnes to, čo by ste si bežne nedopriali.

Urobte si palacinky, lievance, niečo, čo fakt zbožnujete ale bežne si nedoprajete.

Napríklad špaldové palacinky.

Jedlo ako spúšťač migrény?
Prečítajte si tiež:

Jedlo ako spúšťač migrény?