Sladké vegánske raňajky 4x inak

Gigi varí | 14. júl 2010
Sladké vegánske raňajky 4x inak
foto: Gigi

Raňajky… Téma, o ktorej sa môžeme rozprávať hodiny, prečítať si množstvo článkov a vypočuť si veľa rozdielnych a niekedy až protichodných názorov. Niektorí odborníci tvrdia, že deň musíme začínať raňajkami, aby sa náš metabolizmus naštartoval a dokázal fungovať už od rána. Iní odborníci tvrdia, že práve naopak netreba sa nikam ponáhľať a stačí jesť až okolo obeda… Každý z nás to má inak nastavené a tak je to v poriadku. Podstatné je, aby to vyhovovalo nášmu telu a organizmu.

Niekto z nás začína deň vlažnou vodou s citrónom a raňajkuje až v čase desiatej a niekto naopak ešte ani oči neotvorí a už potrebuje jesť.  Niekto preferuje slané raňajky zložené z vajíčok, šunky, slaninky, hrianky,zeleniny a niekto naopak potrebuje sladké raňajky v podobe vločiek, kaší, mafinov alebo len ovocnú misu.

Ak patríte k tým, čo preferujú sladké raňajky, tak sa pohodlne usaďte, dajte si kávu a čítajte.

1 . Mandľové “overnight “ ovsené vločky v pohári (1 porcia)


Čas prípravy: 7 minút + noc na odstátie v chladničke

Suroviny:
 
•    2 dcl mandľového mlieka
•    1x hrsť ovsených vločiek (akýchkoľvek vločiek)
•    1 lyžica chia semienok
•    1 PL mandľových lupienkovv
•    ½ lyžička mletej škorice
•    2-3 lyžičky tekutého medu
•    ½ banánu
•    Mix orieškov (vlašské, lieskové orechy, mandle) rozdrvené na male kúsky
•    1 PL orieškovej granoly (EMCO)
•    1 PL mandľového masla

Postup:

1. Večer si ovsené vločky a chia semená zalejeme mandľovým mliekom do 3dcl sklenenéh pohára.
2.  Pridáme škoricu, med a pohár zatvoríme. (Ideálne sú sklenené poháre(dózy) s hermetickým vrchnákom)
3. Dlhšie pretrepeme a dáme do chladničky.
4. Ráno si k odstatým ovseným vločkám pridáme na kolieska nakrájaný banán, rozdrvený mix orieškov, orieškovú granolu a mandľové maslo.
Všetko spolu premiešame a konzumujeme.
 

2. Teplá zapekaná čokoládová pšeno kaša s arašidovým maslom (1 porcia)


Čas prípravy: 15 minút

Suroviny:
•    ½ banána
•    1/3 hrnčeka pšenovej kaše
•    ½ hrnčeka rastlinného mlieka
•    2 ČL kakaa
•    2 PL javorového sirupu (med)
•    ½ ČL sódy bikarbóny (kypriaceho prášku)
•    2 PL arašidového masla

Postup:
1.    Banán si v hlbokom tanieri rozmačkáme vydličkou na kašu.
2.    Pridáme pšenovú kašu, kakao, javorový sirup, rastlinné mlieko, sódu bikarbónu a všetko spolu premiešame.
3.    2/3 vzniknutej čoko hmoty nalejeme do zapekacej misky (s priemerom cca. 12 cm).
4.    Arašidové maslo dáme veľkou lyžicou do stredu misky a prekryjeme zvyškom čokoládovej hmoty.
5.    Pečieme v rúre pri 170 °C minimálne 15 až 20 minút.

 

3. Jablkové „donutky“ so škoricou (6ks)


Čas prípravy: 7 minút + 15 minút pečenie

Suroviny:
 

•    1 hrnček špaldovej hladkej múky (180g)
•    80 ml rastlinného mlieka
•    1 PL lyžica vegan jogurtu
•    1 vajce (pre vegánov: ľanové vajíčko zložené z 2 ČL pomletých ľanových semien 2 ČL vody)
•    4 PL medu (aj viac, záleží aké sladké chcete mať cesto)
•    50 ml kokosového oleja
•    Štipka soli
•    1 kypriaci prášok
•    1 ČL vanilkového extraktu
•    3 dcl jablkové pyre
•    1 ČL mletej škorice
•    Škoricový cukor


Postup:
1.    Všetky suroviny spolu zmiešame a mixujeme tyčovým mixerém dovtedy,kým sa nám všetko pekne nespojí do tekutej hmoty.
2.    Pripravíme si formu na donutky (dá sa kúpiť online)
3.    Formu naplníme cestom.
4.    Dame piecť do rúry na 180 °C a cca, 15 minút, kým nezhnednú.
5.    Po vychladnutí donutky obalíme v škoricovom cukre.

Tip od nás pre vás:

Ideálne nielen na raňajky, ale aj na desiatu pre deti alebo k poobednej kávičke a dobrota. Môžete obmeniť ovocie podľa vlastnej chute, preferencií, či fantázie.

4. Kokosový chia puding s kokosom a mangom


Čas prípravy: 5 minút + 2 hodiny bobtnanie chia semien

Suroviny:

•    ½ konzervy kokosového mlieka
•    2 PL chia semien
•    2 PL strúhaného kokosu
•    2-3 PL tekutého medu
•    ½ čerstvého dozretého manga

Postup:

1.    ½ konzervy kokosového mlieka vylejeme do nádoby na mixovanie. Hmota by mala byť zložená nielen z kokosovej smotany, ale aj z kokosovej vody (najideálnejší pomer 1:1)
2.    Tyčovým mixérom si rozmixujeme kokosovú smotanu s kokosovou vodo. Vznikne nám krásne nadýchaná smotana.
3.    Smotanu vylejeme do skleného pohára s hermeticky uzatvarateľný vrchnákom. ridáme chia semená, strúhaný kokos a javorový sirup.
4.    Všetko spolu premiešame a necháme odstáť minimálne 2 hodiny v chladničke.
5.    Po vybratí pridáme na malé kúsky nakrájané mango.


Náš tip:
Tento chia kokosový pudding môžete podávať ako chutné, zdravé raňajky alebo ako rýchly dezert pre vegánov.

Taktiež môžete obmeniť ovocie alebo pridať ľanové, či konopné semená.