Bolí vás hlava? Napite sa!

Bolí vás hlava? Napite sa!
22.11.2017 v kategórii Wellness, autor Mgr. Alena Pethoova, foto: istockphoto.com

Voda je pre vaše bunky základná výživa, je to hnací motor pre vaše telo, aby žilo a fungovalo, pomáha odvádzať z vášho tela odpad. Prečo mu teda odopierať to, čo je pre neho základ? Ako má fungovať, keď mu nedoprajeme jeho základnú výživu?

Ak by sme sa bavili aj o chudnutí, je vám, dúfam, jasné, že kola sa do pitného režimu neráta. Ani káva! A ani alkohol! A kupované sladké džúsy tiež nie! Dokonca ani sirupy určené na riedenie s vodou, akože s obsahom vitamínov!

Viete, ako naše telo využíva tekutiny?

Vedeli ste, že zhruba 70 % tela tvorí voda? Ľudia s nadváhou mávajú okolo 40 % vody, zatiaľ čo špičkoví športovci môžu mať takmer 75 % vody. Väčšina telesnej vody je vo svalovom tkanive a v krvi. Vodu strácame každý deň dýchaním, trávením, vylučovaním a potom – čo je ten najlepší spôsob.

Keď pálite kalórie, v skutočnosti vytvárate teplo vo svaloch. Toto teplo ale musí byť nejako odvedené z tela. Ako k tomu dochádza?

Tak napríklad v priebehu cvičenia je teplo, ktoré vytvárate odvádzané krvou z telesného jadra tesne pod povrch kože. Teplo aktivuje potné žľazy, ktoré potom na pokožku vylúčia slanú vodu.

Ako sa pot odparuje, ochladzuje sa krv tesne pod pokožkou. Týmto spôsobom telo reguluje svoju teplotu. Ak ste dehydrovaný, dôjde aj k určitej strate tekutiny z krvi, čím sa krv stáva hustejšou. A vaše srdce musí zabrať.

Bolí vás hlava? Napite sa!

Ak nebudete dostatočne piť, pravdepodobne budete zažívať niektoré z týchto symptómov. Sú vám povedomé?

  • bolesť alebo tlak v hlave
  • prudká zmena nálady
  • zdvojené videnie alebo pocit, že musíte zaostrovať zrak
  • otupenosť a únava
  • zhoršená regenerácia po cvičení 

Ak ste počas dňa málo pili a večer máte tréning, výrazne to môže ovplyvniť váš výkon, ktorým následne stratíte ešte viac tekutín, čo má za následok horšiu a dlhšiu regeneráciu...