NECVIČTE sedy, ľahy a podobné cviky a budete mať ploché bruško!

NECVIČTE sedy, ľahy a podobné cviky a budete mať ploché bruško!
1.11.2017 v kategórii Wellness, autor Dagmar Baluchová, foto: istockphoto.com

Čo tým myslíme? Ako je možné, že ak nebudete cvičiť sedy a ľahy, budete mať ploché bruško? Objasní Ivana Chalupecká, fitnes trénerka z www.fitbelly.cz.

Pozor na guľatý chrbát!

Áno, je to taký „znak“ dnešnej doby. Je to spôsobené tým, že trávime veľa času v sede pri počítači, tablete alebo mobile. Ak sa náš chrbát zaguľatí, zablokuje sa nám bránica a začne tlačiť orgány smerom nadol.

Brušná stena sa uvoľní a bruško „vypukne“ von. Nesprávny pohybový stereotyp je tak na svete. Stojí potom veľa úsilia odbúrať ho. Na druhej strane, v dnešnej dobe chodí veľa ľudí do posilňovní a cvičia rôzne cviky na brucho.

Ako často cvičiť hypopresívnu metódu a prečo je tak dôležité zaradiť ju do tréningu?

Bohužiaľ, stále si ešte neuvedomujú, že ak nezmenia držanie svojho tela, nikdy neuvidia svoje bruško ploché. A tiež, ešte stále si mylne mnohí myslia, že robením „sklapovačiek“ zmizne tuk z týchto partií. Ak chceme odbúrať tukové tkanivo z tela, nesmieme zabudnúť na to, že z 80 % je to ovplyvniteľné stravovaním.

Strava a pitný režim

Hypoprestívna metóda priamo nesúvisí s nejakou špeciálnou stravou a pitným režimom, ale osobne som zástancom zdravej stravy a pitného režimu. Vo svojom jedálničku som znížila množstvo mäsa, mlieko a jogurty som vyradila úplne.

Nahradila som ich nápojmi z mandlí, lieskových orieškov alebo ovsa. Mám veľmi rada strukoviny a zeleninu. Čo sa pitia týka, tak pijem len vodu bez bubliniek a doma si robím rôzne bylinkové čaje. A som zástancom vypitia dvoch litrov tekutín denne, v letných mesiacoch pokojne aj viac.

Prečítajte si tiež: Hypopresívna metóda – cesta (nielen) k plochému brušku

NECVIČTE sedy, ľahy a podobné cviky a budete mať ploché bruško!

Ako vo všetkom v živote, aj pri cvičení je dobré vytýčiť si ciele. Hlavne v prípade, že sa už stretávame s nejakým zdravotným problémom. Pokiaľ sa jedná len o estetickú stránku nášho tela a máme nejaké to kilo navyše, tak som zástanca rôznorodosti.

Myslieť pozitívne a mať sa radi takí, akí sme, je základ. Praktizovaním akéhokoľvek športu sa nám vyplavujú hormóny šťastia a cítime sa skvele. To, samozrejme, platí aj pri tomto cvičení. Toto všetko hovorím preto, lebo vídam veľa krásnych žien, ktoré nie sú spokojné samy so sebou.

Mohlo by vás zaujímať: Čo je diastáza priamych brušných svalov a ako vzniká?

Sama som si tým prešla... Pred tromi rokmi som sa vrátila zo Španielska, kde som žila 7 rokov a vykonávala profesiu fitnes trénerky. Tiež som chcela mať na bruchu „pekáč buchiet“ a ísť svojim klientom príkladom, a tak som robila veľa sedov a ľahov, aj za pomoci rôzneho náradia.

Keď som mala bruško stiahnuté, bolo pekne ploché, ale keď som si ho nestrážila a uvoľnila som sa, okamžite vyšlo von a bolo vypuklé. Po objavení tejto metódy som na rady profesora vyradila sedy, ľahy a podobné cviky a namiesto nich som zaradila hypopresívnu metódu. Efekt sa objavil veľmi rýchlo a ja som začala mať konečne ploché bruško, stále, aj keď som si ho „nestrážila“.

Moja rada na záver znie: „Majte pyšnú hruď akejkoľvek veľkosti a v akejkoľvek pozícii...“

Viac o tejto metóde sa dozviete na stránke www.fitbelly.cz.