Čaj o piatej? Čas je podstatný - viete kedy si dať ktorý druh čaju?

Redakcia | 16. Aug 2019
kedy piť ktorý čaj, čas na čaj, o piatej, matový, bylinkový, matcha, zelený, harmančekový, lipový, kamilkový, spánok, spanie, upokojenie, ukludnenie, povzdbudenie, koncentrácia, zdravie

Ráno, na obed aj večer, alebo počas celého dňa. Čas na čaj je vždy, len treba vedieť, aký druh si kedy vybrať.

7.00 Budíček nielen na prebratie, ale aj na dobrú náladu

Čierny čaj

Perfektne vzpruží. Dodržte správny čas lúhovania – 3 minúty a vyskúšajte ho aj s malým množstvom mlieka.

ALEBO

Červený čaj alebo Pu-Erh

Ide o čaj z lístkov Camellia sinensis. Obsahuje viac (asi 4 %) teínu než ostatné druhy čajov, a preto lepšie povzbudzuje činnosť mozgu, čo sa ráno môže určite hodiť.

10.00 Na koncentráciu v práci

Matcha čaj

Sladko-horká chuť tohto krásne zeleného nápoja nemusí chutiť každému, ale pre jeho viac ako pozitívne účinky ho určite vyskúšajte. Nabudí rovnako ako šálka kvalitnej kávy, no navyše obsahuje aj dávku antioxidantov, vitamínov a minerálov.

14:00 Čas na niečo malé?

Mätovo-ovocný čaj

Náhly útok poobednej chuti na sladké? Alebo len „zobkať“ niečo malé? Mätovo-ovocný čaj je riešením. Chuť ovocia „oklame mozog“ a nahradí sladké, mäta príjemne osvieži.

18.00 Upokojenie po práci

Lipový čaj

Úžasne vonia, pôsobí relaxačne, ale má aj pozitívne účinky na imunitu. Asi hrsť kvetov zalejte pol litrom vriacej vody a nechajte vylúhovať pod pokrievkou, dochuťte medom.

21.30 Pre ľahké zaspávanie a kvalitný spánok

Čaj z harmančeka

Pripravíte ho z 1 PL rozdrvených kvetov zaliatej 250 ml vriacej vody, nechajte lúhovať 5 - 7 minút. Jeho pitie zmierňuje bolesť a kŕče, upokojuje, naladí na spánok, ale aj pomáha proti nespavosti.

ALEBO

Medovka lekárska

Bylinka, ktorá má charakteristickú citrónovú vôňu a zberá sa ešte pred rozkvitnutím. Má sedatívne účinky na centrálny nervový systém a čaj z nej navodí pokojný spánok. Stačí štvrť litra odvaru pred spaním.