Studené končatiny? Takto si naštartujete obehový systém

Iveta Škrabáková | 8. Apr 2019
cirkulácia, obehový systém, rady, tipy, zrýchlenie obehového systému, zlepšenie cirkulácie krvi

Mnohí z nás trávia veľa času sedením, o ktorom vieme, že môže mať značný vplyv na náš zdravotný stav. Nie veľa ľudí však vie, že okrem iných vecí ovplyvňuje aj náš obeh.

Náš obehový systém má za úlohu distribuovať kyslík, krv a živiny do celého tela. Pomáha tiež odstraňovať toxíny, či kyselinu mliečnu, je teda veľmi dôležitý. Existuje niekoľko spôsobov ako môžete svoj obehový systém rozprúdiť, aby vaše telo pracovalo ako hodinky.

1. Buďte aktívni

Keď cvičíme, posilňujeme zároveň aj svoj kardiovaskulárny systém. To znamená, že srdce dokáže účinnejšie pumpovať krv do celého tela. Ak naopak trávime veľa času sedením, neprospieva nám to. Snažte sa po každej odsedenej hodine vstať a vykonať nejakú fyzickú aktivitu. Zakaždým, keď zvýšite srdcovú frekvenciu, pomáhate rozprúdiť obehový systém.

2. Jedzte potraviny bohaté na železo

Vedeli ste, že železo je nevyhnutné pre tvorbu krvi? Pomáha distribuovať kyslík v našom tele a tiež zvýšiť cirkuláciu. Nízke hladiny železa, môžu viesť k takým nedostatkom, ktoré zapríčiňujú zlú cirkuláciu. Uistite sa preto, že vaša strava je bohatá na železo.

3. Pridajte zázvor

Zázvor totiž dokáže pomôcť nášmu obehovému systému. Je tomu tak hlavne vďaka zinku, horčíku a chrómu, ktorý zázvor obsahuje. Všetky tieto látky pomáhajú zlepšovať prietok krvi. Zázvor je navyše prirodzeným protizápalovým činidlom, ktoré znižuje uvoľňovanie prostaglandínov – hormónov, ktoré sa tvoria ako reakcia na poškodené tkanivo.

4. Pite zelený a čierny čaj

Tieto čaje obsahujú veľa antioxidantov, najmä flavonoidov a polyfenolov, ktoré môžu napomáhať zdravému prietoku krvi a zlepšiť celkový stav krvného obehu. To znamená zdravší tok krvi do srdca, ktorý prospeje celému organizmu.