Zásady tejpovania pre laika

Redakcia | 31. Mar 2019
tejpy

V našom predchádzajúcom článku ste sa mohli dozvedieť, čo tejpovanie je, na čo sa najčastejšie využíva a ako by malo byť prevedené. Ak ste sa rozhodli, že si "tejpy" chcete vyskúšať na vlastnej koži, máme pre vás pár tipov. Prečítajte si zásady, ktorých by ste sa mali držať, aby ste z "tejpingu" vyťažili maximum.

  • Tejpovanie by vám mal odporučiť samotný odborník, teda lekár, tréner, alebo fyzioterapeut. Spýtajte sa ho, kde sa tejpovanie naučil, či má k činnosti dostatočné odborné vzdelanie.
  • Na tejpovanie sa môžete spýtať aj vy sami – nič vám nebráni navštíviť fyzioterapeuta a informovať sa, či je pre vás táto metóda vhodná.
  • Tejpovaním možno riešiť i doplniť liečbu akútnych i chronických bolestí rôznych častí tela. Metóda pozitívne vplýva ako doplnok liečby na upravenie poškodených svalov, šliach, kĺbov.
  • Ukázalo sa, že vhodne koriguje – mení nesprávne pohybové stereotypy. Môže to byť napríklad nesprávne postavenie nôh, kolien, predsadenie ramien, a podobne.
  • Tejp sa lepí maximálne na päť dní. Dlhšia doba nie je vhodná, nakoľko si po určenom čase potrebujú oddýchnuť aj kožné receptory.
  • Tejpovanie tiež slúži k lepšiemu uvedomeniu si svojho tela a jeho pohybu, čo značne ovplyvňuje mieru vitality pohybového aparátu.
  • Nezabúdajte, že tejpovanie nie je základom liečby, ani prevencie – iba jej doplnkom. Pomôže, ale nevyrieši.
  • Tejpovanie má rôznorodé využitie, avšak dávať pozor by si naň mali jedinci s kožnými chorobami, akútnymi horúčkovými stavmi a, samozrejme, otvorenými ranami.