Poradňa trénera

Pridať otázku
Mgr. Alena Pethoova

Poradňa trénera

8 otázok, Mgr. Alena Pethoova

Chcete cvičiť a pritom sa správne stravovať? Odhodlali ste sa, ale neviete, ako začať? Chcete schudnúť alebo nabrať svalovú hmotu, získať kondičku a cítiť sa fit? A možno si nie ste istí, aký druh tréningu zvoliť pre váš konkrétny cieľ?

Poradí, usmerní a na vaše otázky odpovie lektorka Inštitútu zdravého života welko, športová trénerka a koučka v oblasti zdravého životného štýlu, pohybu a vedomého stravovania a naša redaktorka Mgr. Alena Pethőová.

  • Chcem schudnúť v oblasti kolien

    , Autor: Marcela

    Dobrý deň chcem schudnúť v oblasti kolien. Vo vnútornej strane kolena mám veľa tuku,vyzerá to ako opuchnuté alebo ako guľa. Snažím sa sa veľa chodiť aj prácu som si našla kde mám veľa pohybu ale kolená sú stále rovnaké. Prosím vás sú nejaké cviky na kolená?

    Odpovedá: Mgr. Alena Pethoova

    Dobrý deň Marcela,
    Áno existujú rehabilitačné cviky, ktoré sú určené pre ľudí, ktorí majú problémy s kolenným kĺbom, boli na operácii kolena a ako prevencia proti bolesti. Prípadne ich môžu cvičiť ľudia, ktorí chcú svoje svaly stehna i kolena spevniť.

    Odstrániť iba tuk okolo kolena nejde, pretože tuk odchádza z tela rovnomerne. Preto sa treba zamerať na športové aktivity, ktoré podporujú spaľovanie tuku celkovo, teda aeróbne aktivity, doplnené silovými cvičeniami, zameranými na formovanie stehien. Keď sa vyzdvihne muskulatúra stehna, zmení sa vizuálne aj tvar kolena voči nohe.

    Ak by šlo naozaj len o podkožný tuk v tejto oblasti, ten dobre reaguje na cvičenie a zmeny v stravovaní. Venujte zvýšenú pozornosť tomu, čo jete.

    Okrem toho by som vám ale tiež odporučila zamerať sa na zdravie vašej lymfy, častokrát totižto dochádza k opuchom dolných končatín práve akumuláciou a zadržiavaním vody v určitých oblastiach dolných končatín.

    Netvrdím že je to vás prípad, píšem to najmä z toho dôvodu, že nevidím vašu postavu, neviem, aká je vaša hmotnosť, a nemám informácie ani o vašej životospráve. Berte to preto ako doplnkovú informáciu pre vás, aj ako možnosť, ako celý proces podporiť.

    Skúste si okrem správne nastaveného pohybu dopriať špeciálne masáže na rozprúdenie lymfy. Ďalším spôsobom, ako lymfe pomôcť je zdravé saunovanie, a samozrejme čistá strava, bez umelých prísad, žiadne konzervy, instantné hotové jedlá a polotovary, sladkosti a obmedzte tiež soľ.

    A teraz k cvikom, na ktoré sa pýtate: Asi vám neprezradím žiadne špeciálne cviky, ale také, ktoré sú aj všeobecne známe a efektívne. Výpady v rôznych variáciách, drepy, beh, švihadlo, rýchla chôdza, využívajte nerovný terén, to znamená beh do kopca alebo turistika.

    Na našom webe nájdete videá venované tejto problematike, napríklad:
    https://fitastyl.sk/clanky/cvicenie-a-sporty/video-tuzite-po-stihlych-pekne-formovanych-stehnach-venujte-im-teda-10-minut-svojho-casu
    https://fitastyl.sk/clanky/cvicenie-a-sporty/video-o30-cvikov-na-nohy-a-zadok-vysledok-zaruceny-6

    Nech sa vám darí.