Na tieto chyby si dávajte pozor! Robia ich pri tréningu aj naši challengáci

fitup, fit štýl challenge, magazín fit štýl, výzva, 6 mesiacov, chudnutie, partneri, výživa, zdravie, cvičenie, fitness, fitko, cvik, workout, schudnutie, hmotnosť, váha, úbytok, svet zdravia, bratislava, ružinov, centrum na chudnutie, podpor
16.7.2019 v kategórii FIT štýl challenge, autor Iveta Škrabáková, foto: istockphoto.com

Nikto nie je dokonalý a každý sa učí na vlastných chybách. No aby to šlo ľahšie, účastníkom našej FIT štýl challenge pomáhajú s ich odstraňovaním kvalifikovaní tréneri. Tipnete si, ktoré sú najčastejšie chyby pri ich tréningu? Robíte ich aj vy?

Marta Dvorská (ambasádorka projektu FIT štýl challenge)

U mňa keďže mám nábeh na skoliózu a prekonala som pravostrannú detskú obrnu tak sú to hlavne:

balans, teda rovnováha a vzpriamené držanie tela,

  1. stiahnuť brucho,
  2. prepínanie kolien.

Tým že tá pravá strana je u mňa slabšia tak ma to viac ťahá na tú silnejšiu, ale moja trénerka Katka tvrdí, že som sa oproti začiatku veľmi zlepšila, z čoho sa naozaj teším. Nechcem mať predsa jednostranne vypracované telo.

Vďaka tréningom sa však toho u mňa zmenilo omnoho viac.

Nielen, že jem zdravšie, menej mäsa, ale mám aj lepší spánok, krajšiu pleť a cítim sa naozaj akoby o 20 rokov mladšia. No a v neposlednom rade samozrejme sa veľmi teším z menšej konfekčnej veľkosti.

Ondrej

Do tréningov dávam naozaj maximum, no všetci sme len ľudia a zatiaľ sa nejaká tá chybička či problém z času na čas objaví.

U mňa je to najčastejšie:

  1. držanie tela a rozsah pohybu,
  2. malé činky, s ktorými ma až tak cvičiť nebaví.

Vďaka tréningom som však získal viac svalstva, lepšiu kondíciu i výdrž. Tiež chodievam skôr spať a toľko neponocujem, čo zdraviu jednoznačne prospeje.  

Inka 

Čo sa týka mojich tréningov, nedá sa povedať, že by som mala nejaký problém. Vždy som po tréningu spokojná a poriadne, príjemne vyšťavená. Môj tréner ma však zvykne upozorniť napríklad na:

  1. prepínanie kolien,
  2. dvíhanie päty pri drepoch.

Tréningy aj stravu môžem naozaj iba vyzdvihnúť, vďaka nim sa konečne cítim veľmi dobre, zlepšila sa mi kondícia a upravil krvný tlak, s ktorým som mala dlho problémy, ba dokonca kvôli tomu užívala lieky.  

Katka

Mne nenapadá problém s tréningom vždy sa naň teším a odchádzam a dobrým pocitom. Veľmi pozitívne vnímam že má prestal bolieť chrbát, necítim sa unavená a mám oveľa viac energie na behanie okolo detí. Už samotný strečing a naťahovanie celého tela ako aj pohyb mi veľmi prospieva.  

Miška

Čo sa týka mojich tréningov, tréner ma najčastejšie upozorňuje na tieto veci:

  1. lopatky – vystretý chrbát, často sa hrbím,
  2. najväčší problém je zrejme to, že ako väčšina z nás, mám jednu ruku silnejšiu a druhú slabšiu.

Bežne to človeku nevadí no ja niekedy pri cvikoch, kde sa používa iba jedna ruka nemám takú stabilitu a začnem panikáriť. Inak nemám žiadne problémy, tréningy sú skvelé a s trénerom sa nám pracuje veľmi dobre.

Pozrite si v galérii pod článkom čo majú nové účastníci FIT štýl challenge.

Fotogaléria