Nekupujte si presladené cereálie ani musli tyčinky. Stavte na domácu výrobu!

Nekupujte si presladené cereálie ani musli tyčinky. Stavte na domácu výrobu!

17.2.2017 v kategórii Výživa, autor Mgr. Alena Pethoova foto: iStock.com

Domáca granola, či musli tyčinky. Úplne jednoduchá príprava. Vždy po ruke, aj do zásoby.

Prečítali ste si niekedy zloženie raňajkových cereálií alebo musli tyčiniek? Viete, čo všetko s nimi konzumujete? Sú plné cukru a so zdravou výživou sa až tak nekamarátia, napriek tomu, že nás o tom presviedčajú. Je ich niekoľko druhov, takže si môžete vyberať. Určite nechceme všetky produkty hádzať do jedného vreca s nálepkou nekonzumovateľné.

ALE!

Čo by ste však o nich mali vedieť, pokiaľ to náhodou neviete je, že niektoré sú až priveľmi kalorické, čo vašej postave neprospeje. Obsahujú naozaj veľa cukru, ktorý na oplátku váš krvný cukor vybičuje na maximum. Chudák váš inzulín, dostane zabrať.

A čo sušené ovocie, veď to je zdravé, nie? Nuž, nie tak úplne. Okrem toho, že pridáva na kalorickej hodnote produktu, sušené ovocie obsahuje konzervant oxid siřičitý - E 220. Áno, je to síce povolený konzervant a vďaka nemu snáď nenapadne produkt pleseň, ale chceme pokúšať? Niektorí výrobcovia dokonca používajú polydextrózu (E 1200), čo je modifikovaný škrob. Ten slúži ako stabilizátor a zahusťovadlo.

Aby ste toto všetko nemuseli podstupovať, ukuchtite si vlastnú GRANOLU alebo MUSLI tyčinku.

Aké ingrediencie môžete využívať?

CUKOR: Zrelý banán je výborným náhradníkom za cukor. Pokiaľ ide o sladkosť, rovnako poslúžia aj rozmixované datle. Ak je vám stále málo, pridajte trochu medu.

ORECHY: Vyberte a nakombinujte si ich podľa vašej preferencie. Alebo použite iba jeden druh, ak chcete vyslovene cítiť chuť mandlí, alebo iba pistácií, použite tie.

SUŠENÉ OVOCIE: Vyberajte si nesírené ovocie, skvelé sú slivky, marhule, hrozienka, kustovnica čínska..

A EŠTE: Strúhaný kokos (strúhaný najemno, ale aj na hrubšie hobliny), semienka (tekvicové, slnečnicové, sezamové...), pšeničné otruby.

Chia semienka, ľanové semienka či rozmixované datle pomôžu držať ingrediencie pokope.

Jednoducho si namiešajte tyčinky či granolu presne podľa svojich chutí a potrieb. 

Inšpirujte sa napríklad týmto receptom na domácu granolu:

Jablkovo - škoricová domáca granola.

Alebo radšej musli tyčinku:

Mohlo by vás zaujímať: Jedzte ovsené vločky a zostaňte štíhle. 

Komentáre