5 výhod, pre ktoré by ste nemali vynechávať tréning nôh

Iveta Škrabáková | 17. Apr 2019
tréning nôh, trening noh, legday, dont skip leg day, nohy, cvicenie, svaly, zadok, vnútorné stehná, stehná, glutes, quads, abs, brucho, chrbát, cviky, spevnenie, pevné telo

Nohy, stehná, zadok, problematické partie mnohých z nás, ktoré však veľa ľudí trénuje s nechuťou. Predtým, než sa opäť rozhodnete trénovať inú časť tela, alebo si tréning radšej „odšliapať“ na bežeckom páse, pozrite, koľko benefitov so sebou prináša tréning nôh.

1. Kardio + brucho

Veľa cvikov na nohy je komplexnejších, to znamená, že počas ich vykonávania sa do procesu zapájajú aj iné svalové skupiny. Pri drepovaní sa napríklad zapája aj štvorhlavý stehenný sval, zadný stehenný sval, svaly zadku, vnútorné i vonkajšie stehná. Okrem toho, cviky dolnej časti tela zvyšujú tep, a teda priaznivo pôsobia na kardiovaskulárny systém. Intenzívny silový tréning nôh vie byť skvelým „šetričom času“, keďže ním v podstate môžete „zabiť dve muchy jednou ranou“.

2. Lepší beh

Správny tréning nôh vám nepomôže len so spevnením chrbta či svalov brucha, ale poskytne tiež stabilitu, ktorú oceníte vo svojej bežeckej forme. Silná dolná časť tela vám rovnako pomôže i pri iných športoch, ako je napríklad plávanie, či bicyklovanie.  

3. Chudnutie

Svaly nôh sú najväčšou svalovou skupinou v tele. Čím viac ich trénujete, tým viac energie potrebujú na ich pohyb. To znamená, že odhliadnuc od aktivity, ktorú vykonávate, či už ide o bežnú chôdzu alebo intenzívny tréning, vaše nohy budú pri pohybe páliť viac kalórií. Plus, nie sú to len samotné silnejšie svaly, ktoré napomôžu spáliť viac energie, ale i tréning samotný.  Rovnako ako väčšina silových tréningov, i tréning nôh so sebou prináša aj potréningové spaľovanie. To znamená, že telo má zvýšené spaľovanie aj niekoľko hodín po cvičení.  

4. Prevencia bolesti chrbta

Vedeli ste o tom, že bolesti chrbta sú často spojené so slabými svalmi, zodpovednými za stabilizáciu (svaly brucha, chrbta)? Pravdepodobne ste už počuli o tom, že aby ste sa vyvarovali bolestí chrbta, mali by ste spevniť svaly v oblasti brucha a chrbta. Avšak, je to o niečo zložitejšie. Prostredníctvom špeciálne zameraných cvikov na svaly zadku, štvorhlavých svalov nôh, či hamstringov, môžete dospieť k úspešnej redukcii rizika bolesti v krížovej oblasti.

Avšak to, čo je naozaj dôležité, je spôsob akým ich vykonávate. Ak cviky robíte nesprávne, riziko bolesti môžete naopak zvýšiť. Buďte preto opatrní, a ak si nie ste cvikmi istí, skontaktuje sa radšej s trénerom, ktorý vás bude sledovať, a presne poradí, akým chybám sa treba vyvarovať.  

5. Sexi vzhľad

Okrem zdravotných benefitov, má tréning nôh i svoj estetický význam. Vypracovaná horná časť tela a slabé nohy pôsobia komicky. V horšom prípade sa to môže prejaviť aj zdravotnými komplikáciami. Symetrické, pevné nohy by mali byť cieľom každého z nás, nie len, že nám pomôžu s dobrým zdravým, ale sú príťažlivé i pre opačné pohlavie.