Cvičte doma s Adrianou: Uvoľnite chrbát a šiju vďaka POSTURAL Gym!

Redakcia | 28. Mar 2020
Cviky na uvoľnenie chrbtice

POSTURAL Gym je zdravotná gymnastika, ktorá nás učí správnemu držaniu tela a zbavuje nás bolestí chrbta. Do popredia sa dostáva čoraz viac, lebo je veľmi jednoduchá, príjemná a na jej cvičenie potrebujete len malý priestor.

Ak cítite stuhnutý chrbát, máte bolesti, alebo len potrebujete spevniť chrbticu a naučiť sa správnemu držaniu tela, zacvičte si s Adrianou Korunkovou. Adriana je cvičiteľka Pilates a trénerka gymnastického oddielu v Nitre.

Výhody a ciele POSTURAL Gymnastiky:

  • zlepšuje uvedomenie si celého tela
  • zlepšuje celkovú ohybnost kĺbov a svalov
  • aktívne pôsobí na posturalne svaly, ktoré sa neustále zapájajú do prace, lebo musíme čeliť zemskej príťažlivosti a gravitačnej sile

POSTURAL Gym často používa malé pomôcky ako masážne loptičky, knihy či kocky, aby bola hlava a krk v správnej polohe, prípadne stoličku. Je to vlastne TERAPIA a PREVENCIA pre zdravý chrbát.  

Pohyb vykonávajte pomaly, jemne vtiahnite bruško dovnútra. Mnohé cviky sú stabilizačné. V každom cviku treba zhlboka dýchať a zotrvať v polohe aspoň 2 – 3 predýchania.

Mačací chrbát

Ideálny cvik na celkovú ohybnosť chrbtice

Udrž loptičku v rovnováhe

Na tento cvik využi pevnosť svojich brušných svalov, ktoré držíš stiahnuté.

Úklony a predklon

Cviky pre ohybnosť trupu

Vzpor na rukách

Zanožiť a prehnúť celý chrbát. Ťažší variant s rukou v rovnováhe

Strečing na chrbát

Ľahni si a ponaťahuj sa

 

Uvoľnenie krížovej časti chrbtice

Táto časť býva najbolestivejšia, takto jej uľavíte

 

 

Posilnenie brušných svalov

Ľahnite si oproti stene, tieto cviky posilnia brušné svaly s ohľadom na krčnú časť chrbtice. Uvoľnia tiež sedacie svaly a driek.

Držanie tela

Uvedomelé a správne držanie tela podporíte týmito cvikmi

Komentáre