Kardio tréning a jeho skutočný význam pri chudnutí. Oplatí sa zaradiť ho do svojho tréningového plánu?

Kardio tréning a jeho skutočný význam pri chudnutí. Oplatí sa zaradiť ho do svojho tréningového plánu?
21.2.2018 v kategórii Cvičenie a športy, autor Mgr. Alena Pethoova, foto: istockphoto.com

Pri chudnutí v súvislosti s pohybom platia nejaké pravidlá. Tento spôsob pohybu má určite význam pri chudnutí a mali by ste ho zaradiť do svojho tréningového plánu. Aj tu však treba zohľadniť viac faktorov.

Pravidlá pri chudnutí vyplývajú aj z toho koľko vážite, a teda, čo si môžete dovoliť, respektíve, kam vás pustí vaše telo. Tak sa pozrime, aké máme možnosti.

Aeróbne cvičenie - Kardio tréning

Kardio, teda aeróbne aktivity zahŕňajú beh, bežkovanie, nordic walking, aerobik, bicyklovanie, korčuľovanie, veslovací trenažér...

Tento spôsob pohybu má určite význam pri chudnutí a mali by ste ho zaradiť do svojho tréningového plánu. Aj tu však treba zohľadniť viac faktorov:

  • Ste na začiatku, s nadváhou a žiadnou kondíciou? A vlastne neviete ako začať? Nechajte si niekým poradiť. Ste pokročilý športovec, pre ktorého je kardio (hodina behu, bedminton s kamošmi..) vhodným doplnkom k silovým tréningom? V tom prípade už ale kardio cvičeniu a jeho princípu rozumiete. A kardio zrejme nevykonávate v rovnaký deň, keď máte silový tréning. Pokračujte tak ďalej.
  • Ste všestranný športovec, potrebujete to mať pestré, zbožňujete crossfit, činky. Beh alebo plávanie je pre vás len formou meditácie a vypnutia hlavy alebo aktívnej regenerácie. Tiež super.
  • Ste milovník vytrvalostných športov, behy, cyklistika sú vaše a preferujete ich viac ako zdvíhanie ťažkých váh. 

Kardio tréning a chudnutie

Máte nadváhu a cvičeniu ste sa doposiaľ vyhýbali? Zadýchate sa už pri treťom schode? Pochopiteľne, veď už iba vaša vlastná hmotnosť, ktorú máte naviac, predstavuje niekoľkokilové činky, ktoré nosíte každý deň na pleciach.

Kardio typu; rýchla chôdza, nordic walking(prelink na članok), veslovanie na trenažéri, plávanie, či vodný aerobik, budú k vašim kĺbom určite šetrnejšie, ako keby ste začali svoje telo šokovať hneď zo začiatku intervalovým tréningom alebo prudkým zdvíhaním činiek, či pokúšať sa hneď o série klikov a drepov.

Vaše telo si na záťaž musí zvykať. No a vaše srdce je tiež sval, ktorý potrebujete trénovať, aby sa zlepšilo vaše zdravie a kondícia. Práve preto treba ísť na to pomaly a postupne si osvojovať základné pohybové vzorce ako je dep, či klik atď. Tu ale máme na mysli začiatočníkov s nadváhou.

No a tu to celé začína. Naberáte kondičku, už sa dostatočne udýchate, váha ide dole a zrazu sa veci prestanú diať. Telo síce vyzerá chudšie ale pevnosť vás stále obchádza, chcelo by to nejaký tvar. V tom prípade potebujete zmenu: