Bez silového cvičenia prichádzate o túto najlepšiu zbraň na spaľovanie tuku!

Bez silového cvičenia prichádzate o túto najlepšiu zbraň na spaľovanie tuku!
11.2.2018 v kategórii Cvičenie a športy, autor Mgr. Alena Pethoova, foto: istockphoto.com

Ak budete drieť iba kardio, vaše telo vám dá časom najavo, že potrebuje nový impulz. Jednoducho začne stagnovať. Aj váha. Treba začať budovať svaly. Na scénu vstupuje silové cvičenie. A toto sa už netýka len začiatočníkov.

Nezabúdajte na to, že strava je hlavným faktorom ktorý ovplyvňuje stavbu vášho tela. Akékoľvek dlhotrvajúce cvičenie s miernou záťažou typu aerobik, behy, mierne pomôže zvýšiť výdaj kalórií, ale pre tvorbu svalovej hmoty neurobí nič.

Najlepšia zbraň na spaľovanie tuku - SVALY

Bez silového cvičenia prichádzate o tú najlepšiu zbraň (svaly) na spaľovanie tuku. Na zvýšenie kľudového metabolizmu sú práve oni nevyhnutnosťou.

Ak chcete schudnúť, znížte príjem kalórií a zvýšte svoj kľudový metabolizmus tvorbou svalstva. Tým sa nemyslí konzumovať menej jedla, ale nekonzumovať viac, ako ste schopní pohybom spáliť a premeniť jedlo na palivo pri tvorbe svalstva.

Tvorba a udržiavanie svalstva samo o sebe je najefektívnejší spôsob, ako spáliť tuk a kalórie. Práve dámy by si mali dať povedať a prestať sa báť silových cvičení kvôli veľkým svalom, to sa nestane.

O tom, prečo ženy nikdy nebudú vyzerať, čo sa týka svalov ako muži, už bolo popísané mnoho. Nie je to fyziologicky možné, bez poriadneho dopingu. A to asi bežne nerobíte.

Dámy, začnite preto pristupovať k budovania svalov pozitívne.

Ženy a svaly

Ženy majú iné ciele ako muži. Zvyčajne si chcú spevňovať skôr celé telo, ako iba plecia lebo hrudník. Najmä však nohy, zadok a brucho. S vekom sa tieto partie ťažšie udržujú a preto potrebujete aktívnu svalovú hmotu. Postačí cvičenie s vlastnou hmotnosťou, no ak sa cítite aj na väčšie váhy, do toho!

Ak idete cvičiť iba silovo (máme na mysli dvíhanie ťažších váh), cvičte iba silovo a nezahŕňajte už do toho polhodinové kardio pred a po. Je to kontraproduktívne.

Takže buď choďte behať a užite si to a ak preferujete posilňovňu, navštívte tú a strávte tam maximálne hodinu. Alebo si dajte intervalový tréning. Po intervalovom tréningu potrebuje vaše telo aspoň dva dni na regeneráciu. Práve počas nej dochádza k pozitívnej odozve vášho tela a budovaniu, či tvarovaniu svalstva.