Tieto potraviny vám v teple pomôžu s hydratáciou

melón, voda, hydratácia, uhorky, rajčiny, paradajky, leto, teplo, smad, pitie, jedlo, ľahké, zdravie, tekutiny, hydratácia
11.6.2019 v kategórii Výživa, autor Iveta Škrabáková, foto: istockphoto.com

Potraviny s vysokým obsahom vody majú hneď niekoľko výhod. Pomáhajú udržiavať pocit sýtosti, a predchádzať chutiam na nezdravé potraviny, plus, sú skvelou zásobou tekutín pre náš organizmus. Hydratácia je obzvlášť v teplých mesiacoch dôležitá.

váKeďže naše telo je tvorené z väčšiny práve vodou, aj malá dehydratácia môže spôsobiť nedostatok energie, koncentrácie a mať negatívny dopad na naše zdravie. Či už máte problém s dodržiavaním pitného režimu, alebo len chcete siahnuť po extra hydratácii, ktorá nie je na škodu, tieto potraviny vám s tým hravo pomôžu.

1. Červený melón

Toto sladké ovocie sa z 92 % skladá z vody, čo z neho robí skvelý spôsob ako hydratovať. Už dve šálky melónu vám poskytnú potrebnú dávku draslíka a recept na skvelú hydratáciu a prevenciu svalových kŕčov.

2. Jahody

Okrem toho, že jahody obsahujú viac ako 90 percent vody, sú plné antioxidantov i vitamínu C, ktorý je známy ako podpora imunitného systému. S iba cca 50 kalóriami a tromi gramami vlákniny na šálku predstavuje úžasný prostriedok na udržanie si sýtosti a hydratácie zároveň.

Jahody sa tiež ukázali ako skvelý stimulant hladiny cukru v krvi. Skúste si preto nabudúce namiesto dezertu dať plnú hrsť tohto „červeného zlata“.

 

3. Ľadový šalát

Nedostal by od vás zrejme až toľko „likeov“ pretože oproti špenátu či kelu je nutrične chudobnejší. Možno ale nabudúce jeho kombináciu prehodnotíte, hlavne v letných mesiacoch. Pretože obsahuje až 96 % vody a je skvelým zdrojom vlákniny. S iba 10 kalóriami a 1 gramom vlákniny v zhruba jednej šálke dokáže vytvoriť vášmu jedlu skvelý objem a zároveň poskytne dlhodobé chrumkanie za veľmi priateľský počet kalórií.

4. Uhorka

Solídny zdroj vitamínu C a A, plus, je oficiálne potravinou s najvyšším obsahom vody čo sa týka „pevných“ potravín. Jedna celá uhorka vám z rozpočtu uberie iba čosi okolo 50 kalórií, dokáže pomôcť predčasnému starnutiu pokožky, či dokonca posilniť váš imunitný systém.

5. Paradajky

Paradajky sú tvorené z 95 % vodou a sú bohaté na lykopén, živinu, ktorá dokáže zlepšiť zdravie srdca a tiež bojovať proti niekoľkým druhom rakoviny. Označte si túto potravinu ako „povinné“ vo vašom jedálničku.