Prečo vstať z gauča?

Prečo vstať z gauča?

28.12.2016 v kategórii Cvičenie a športy, autor Jana Trundová foto: iStock.com

Končí sa rok a vy premýšľate, ako sa pustíte do nových záväzkov, napríklad aj športových? Stále však bojujete s myšlienkou, prečo vstať z gauča?

Čo myslíte.. Sme od prírody naprogramovaní na cvičenie?

Športovať pokiaľ možno denne? To je pre hocikoho príkaz k núteným prácam, ale je pravda, že z gauča sa vstáva horšie v štyridsiatke ako v tridsiatke, v šesťdesiake ako v päťdesiatke...

Keď do svojej každodennosti zaradíte športové aktivity zodpovedajúce vašej kondícii, stane sa minimálne toto: pravdepodobne predčasné starnutie a predčasnú smrť zabrzdíte, a to až na 70 percent, na 50 percent sa potom vyhnete chorobám a zraneniam.

Čítajte tiež:
11 dôvodov, prečo si vybrať plávanie
Chudnite s Jumpingom® a vyskáčte kilá navyše!

 Ďalšie argumenty pre šport!

Český dietológ, vedec na poli fyziológie a dietológie vrcholového športu, známy autor kníh o životnom štýle RNDr. Petr Fořt okrem iného pripomína význam pravidelného cvičenia aj pre dobre fungujúci metabolizmus, a to aj v kľudovom stave.

Stručne povedané – namiesto nárazových „výletov za športom“ zaraďte cvičebné aktivity do každodenného života a spálite viac energie, aj keď budete pozerať z kresla na televíziu. Význam obmedzeného príjmu energie pre vitalitu je pritom preukázateľný, dlhovekí ľudia a ich energetická bilancia sú v prvej línii dôkazov. Vo svojej knihe Ako starnúť pomaly doktor Fořt ešte prízvukuje:

„Zvýšený výdaj energie a adaptácia na športový výkon zlepšuje toleranciu jednoduchých cukrov, čím spomaľuje proces glykozylácie bielkovín a obmedzuje riziko vzniku cukrovky. Znížený príjem energie obmedzuje riziko tvorby voľných radikálov, ale tiež zlepšuje aterogénny index a zlepšuje stav zažívacieho traktu.“ Ďalšie argumenty pre šport!

NÁŠ TIP:

Zmierujete sa už s vyhliadkou, že cvičenie dostane čestné miesto v diári?

Potom sa konečne vypravte na dôkladnú preventívnu prehliadku, hoci ste čerství tridsiatnici. Genetika a životný štýl už začínajú konať svoje, preto je v tomto veku optimálny čas na brífing s lekárom. A keď tam už budete, rovno s ním preberte aj na mieru ušité varianty cvičenia.

Že to váš lekár nedokáže a ani vás nevyšle za kompetentným špecialistom?

Potom sa obráťte na športového lekára, internistu či odborníka na medicínu proti starnutiu sami, a hlavne – zmeňte praktického lekára.

Mohlo by vás zaujímať:
Tabata – kilá z vás budú doslova padať!
Fitlopty a bosu – zázračné pomôcky pre dokonale vyrysované a zdravé telo

 

 

Komentáre