Ako maškrtiť bez výčitiek? Vyskúšajte to takto.

Ako maškrtiť bez výčitiek? Vyskúšajte to takto.

15.7.2017 v kategórii Chudnutie, autor Eliška Fričovská; Zdroj: L. Slayton: Malá kniha štíhlosti foto: iStock.com

Čím zahnať popoludňajší hlad, ak chudneme, alebo sa snažíme žiť zdravšie? Vyskúšajte „živé jedlo“, orechy na chudnutie alebo probiotické prírodné zázraky.

Orechové je dobré

Dobrou voľbou pri maškrtách sú surové orechy. A najlepšie orechy pri chudnutí sú vlašské, pistácie a pekanové. Ale pozor! Neprejedzte sa ich. Orechov sa dá ľahko prejesť, veď stačí sa do nich pustiť a už to ide – hrsť za hrsťou...

Vďaka obsahu tuku sú dosť kaloricky výdatné (Je to dobrý tuk, ale predsa...). Pripravte si orechové porcie vo veľkosti ¼ hrnčeka alebo 30 g. Takéto množstvo vlastne zodpovedá 12 polovičkám vlašských orechov alebo 40 pistáciám.

Zhotovte si vlastné „škatuľky na orechy“ alebo investujte do niekoľkých znovu použiteľných ekologických vreciek.

Ktoré to sú? Najlepšie suroviny pre vašu pleť v domácich pleťových maskách. 

Vyberte si „živé jedlo“

Orechy v škrupine, neošúpané granátové jablká, dusené artičoky... Ak jedlo musíte šúpať, čistiť, krájať, alebo vyvinúť iné úsilie, aby ste sa k nemu dostali, vaša činnosť slúži ako „vyživovacia brzda“ a pravdepodobne vás donúti jesť menej.

Chrumkavé je lákavé

Známy americký kuchár a expert na taliansku kuchyňu i históriu, Mario Batali, tvrdí, že použitie slova „chrumkavý“ predá viac jedla ako ktorékoľvek iné prídavné meno.

John Allen, autor knihy Spôsob myslenia všežravcov: Náš rozvíjajúci sa vzťah s jedlom vyhlasuje, že chrumkavé jedlá jeme pre „pocit vzrušenia z nedovoleného pôžitku, ktorý poskytujú“.

Fíha, to je ale popis, veď predsa nie sú „zakázané“ všetky chrumkavé jedlá. Vlastne môžu popri „chrumkaní“ uvoľňovať stres a upokojovať. Napríklad taká mrkva, kaleráb, bio krekry či kelové čipsy.

Vyhľadávajte semená, z ktorých sa chudne

Semená sú často opomenutým spoločníkom orechov. Podľa štúdie v časopise American Journal of Clinical Nutrition linolový tuk obsiahnutý v slnečnicových a konopných semenách znížil brušný tuk účastníkov o 6,2 % bez akýchkoľvek ďalších zmien v strave alebo cvičení.

Slnečnicové semená sa dajú ochutiť rôznymi príchuťami od kakaa až po karí, dajú sa ľubovoľne miešať a kombinovať (ale nie v ten istý deň!). Ak necháte slnečnicové semená v šupkách, stanú sa „aktívnym jedlom“. Tekvicové semená majú vysoký obsah zinku, zvyšujú imunitu, povzbudzujú organizmus a zázračne pôsobia na kožu.

Bude vás zaujímať: 8x po-tréningové maškrty iba za 150 kcal

Vaša maškrta by mala byť hrou s jedným dejstvom

Po orechoch, semenách, niečom chrumkavom alebo tyčinke sa unavená časť vášho mozgu môže spýtať: „Čo ďalej?“ Ak ešte stále chcete nejaký prídavok, držte sa zeleniny: dajte si kúsok papriky, zeleru, vinohradnícke paradajky alebo reďkovku.

No ak máte chuť na niečo slané, vyskúšajte i mliečne kvasené uhorky či sušené nori (morské riasy alebo „morská zelenina“).

Čítajte tiež: Rozmýšľate, že vynecháte večeru?

Komentáre