MOTIVÁCIA – večný problém pri CHUDNUTÍ. Ako začať?

MOTIVÁCIA – večný problém pri CHUDNUTÍ. Ako začať?

15.9.2017 v kategórii Chudnutie, autor Mgr. Alena Pethoova foto: iStock.com

Ako sa motivovať pri chudnutí? Tiež by ste si priali mať čarovný prútik? Koľko kilogramov by ste si ním odčarovali? Rozčuľuje vás, že všade čítate o tom, že musíte mať ciele? A vy jednoducho, nie ste ten cieľový typ?

ČAKÁME, kým začneme

Jedna z chýb, ktorú robíme je, že prenášame našu zodpovednosť na iných a čakáme, že vďaka nim sa niečo zázračné stane a my začneme chudnúť. Čakáme do budúceho pondelka, že začneme.

Čakáme, kým budeme mať v práci voľnejšie dni. Stále čakáme a odkladáme vlastné rozhodnutie. Lebo ešte stále nie je vhodný čas... Len aby ste vedeli, ten nebude nikdy.

Mohlo by vás zaujímať: Čo mám jesť, ak chcem schudnúť? Ako je to vlastne správne?

Motiácia - večný problém

Áno, to slovo je rozhodnutie. Pretože môžete dookola:

  • Pozerať motivačné videá (len aby ste neostali len pri pozeraní. To je naozaj motivujúce.)
  • Počúvať rady odborníkov (stále „iba počúvať“)
  • Dať si vypracovať jedálničky na mieru (nie od jedného, ale od niekoľkých výživových poradcov)
  • Vyhodiť všetky sladkosti z tej čarovnej skrinky (a o dva dni ich v záchvate dokúpiť)
  • Kúpiť si tie najlepšie bežecké tenisky (a nakoniec založiť do skrine k topánkam, ktoré práve nenosíte) 
...nakoniec ste to VY, kto musí zdvihnúť zadok zo stoličky...

Chudnutie nie je o tom, urobiť jednu dobrú vec a byť spokojný, ako napríklad ísť si zabehať alebo vypiť pohár smoothie. Chudnutie je mozaika vyskladaná z milióna zdravých volieb, ktoré robíte po celý deň, každý deň. Tí úspešní sa na to nepozerajú ako na bremeno; považujú to za zábavnú výzvu!

Ešte raz: Rozhodnutie nie len začať (na to motiváciu ešte máme), ale aj vytrvať, je len a len na vás. Ale, to vy viete.

 

Kedy to skutočne príde?

Najsilnejšia motivácia je tá vnútorná. Tá vaša hybná sila, ktorá vás nakopne. Nemusíte o tom nahlas rozprávať, jednoducho začnete konať.

  • Nečakáte viac na ocenenie druhých, ale tešíte sa z vlastných pokrokov potichu.
  • Začnete mať rada svoje telo, aj napriek tomu, že ešte nemá tie dokonalé krivky, ktoré ste si predstavovali, lebo to, ako sa začínate vnímať je omnoho viac.
  • Pohyb a strava sa pre vás začína stávať prirodzenou súčasťou každého dňa.
  • Ak občas zhrešíte na oslavách, nezrútite sa z toho a nebudete hysterčiť, ani si nič vyčítať. Nie je dôvod. Viete, že ste na svojej ceste a s radosťou si budete ďobkať z dobrôt na stole. Ráno idete predsa behať.

Ako začať? Ako sa k tejto motivácii dopracovať?

  • Začnite si klásť otázky a čo najúprimnejšie odpovedať.
  • Prečo chcete schudnúť? Odpoveď si vyžaduje vašu skutočnú úprimnosť. Nikoho neoklamete, len seba.
  • Ako veľmi to chcete? Naozaj, ako veľmi? Aký pocit pri tom chcete mať?
  • Čo ste pre to ochotná urobiť? Napríklad, namiesto nových topánok si zaplatiť osobného trénera.
  • Čo vás nakopne?
  • Čo potrebujete k tomu, aby ste mali vôľu vydržať? 

Možno potrebujete sparing partnera. Teda niekoho, kto sa bude s vami potiť. A tiež niekoho, s kým môžete pravidelne prebrať vaše pokroky, ale aj depky z toho, že sa vám nechce a že máte pocit, že zlyhávate. Lebo aj to príde.

Píšte si to na papier. Poproste niekoho, aby vám s tým pomohol. Ak to skutočne chcete, len vás stále niečo ťahá dole, nájdete spôsob, ako sa k tomu dopracovať. Ale to vaše chcenie musí byť silnejšie.

Ak ste sa už rozhodli a odhodlali, pomôže aj toto:

  • Dobrá motivačná hudba – tá funguje skvelo a podporí vás vo výkone.
  • Skupinové tréningy – vaši spoluhráči vás budú motivovať k lepším výkonom... nedáte sa predsa zahanbiť!
  • Príbehy ľudí, ktorí svoju hmotnosť úspešne zvládli.
  • Motivačné videá, či motivační speakeri.
  • Vizualizácia a mentálne programovanie sú dnes už obľúbené techniky práce s mysľou. Predstava seba ako človeka, ktorý je FIT, plný energie v dobrej nálade.
  • Zapisovanie si svojich pokrokov.
  • Zapisovanie si svojich frustrácií, negatívnych pocitov, nech sú akékoľvek. 
Mohlo by vás zaujímať: 4 týždne + týchto 5 jednoduchých cvikov = transformácia vášho tela.

Dôležité je však nevývijať na seba tlak. Pretože to vás časom hodí späť. Ale aj to je v poriadku. Ide len o to, ako sa k tomu, vašimi očami „zlyhaniu“, postavíte. Pretože, ak urobíte jeden krok späť, tak na druhý deň, hoci aj týždeň, urobíte dva vpred.

Aj ty najúspešnejší ľudia mávajú recidívy vo svojich zlozvykoch a kľudne si v tom nejaký čas hovejú, doprajú si pocit, že sú ľudské bytosti a nie stroje, ktoré sú vystavované očakávaniam spoločnosti. A to nech ide o akúkoľvek oblasť života. A vy ste rovnako úspešné, ľudské bytosti, ktoré to zvládnu.

Komentáre