4 RASTLINNÉ „MLIEKA“ PRE ZDRAVIE

4 RASTLINNÉ „MLIEKA“ PRE ZDRAVIE

22.2.2017 v kategórii Výživa, autor Miroslava Miková foto: iStock.com

Rastlinné mlieka sú jednoduché na prípravu, výživné a chutné. Ktoré stoja za vyskúšanie a aké sú ich prínosy?

4 RASTLINNÉ „MLIEKA“ PRE ZDRAVIE

OVSENÉ pre zasýtenie a psychickú pohodu

Plusy:

  • vysoký obsah vlákniny, vitamínov zo skupiny B, zinku, mangánu, fosforu, draslíka, železa
  • zasýti a dodá energiu
  • znižuje hladinu cholesterolu
  • prospieva nervovej sústave
  • pomáha pri predmenštruačnom syndróme 

Príprava: 100 g ovsených vločiek zalejte približne 5 dcl vody, zakryte a nechajte odstáť 8 hodín. Zmixujte a preceďte. 

MANDĽOVÉ na srdce a lepšiu koncentráciu

Plusy:

  • vysoký obsah zdravých tukov, proteínov, vlákniny, horčíka, draslíka, vápnika, vitamínu E a vitamínov zo skupiny B
  • znižuje cholesterol a prospieva srdcu
  • je prevenciou osteoporózy
  • zlepšuje koncentráciu a zmierňuje stres

Príprava: 100 g mandlí namočte do vody, pokojne aj na 24 hodín, sceďte a prepláchnite vodou. Nalejte čistú vodu v množstve podľa požadovanej konzistencie, zmixujte a preceďte cez gázu. 

MAKOVÉ pre zdravé kosti

Plusy:

  • je bohaté na vápnik, horčík, železo, proteíny, zdravé tuky, vitamín E, vlákninu
  • prospieva kostiam vďaka vysokému obsahu vápnika
  • má upokojujúce účinky
  • zlepšuje kvalitu vlasov, nechtov i pokožky

Príprava: Mak zalejte vodou v pomere 1:4 a nechajte niekoľko hodín odstáť. Potom zmixujte a preceďte.

KONOPNÉ pre lepšiu imunitu i trávenie

Plusy:

  • je zdrojom aminokyselín, nenasýtených mastných kyselín, vitamínu E, vitamínov skupiny B, vápnika, železa, horčíka, draslíka, vlákniny
  • podporuje činnosť imunitného systému
  • prospieva svalom, vlasom, nechtom i pokožke
  • je prevenciou zápchy a tráviacich ťažkostí spôsobených patogénnymi mikroorganizmami

Príprava: Šálku konopných semienok namočte do vody na 6 - 8 hodín. Potom ich preceďte a prepláchnite. Dajte do mixéra a prilejte cca 2 šálky vody. Zmixujte a preceďte.

NÁŠ TIP:
Podobným spôsobom si môžete rastlinné „mlieka“ pripraviť zo pšena, z pohánky, sóje, ľanu, sezamu, vlašských orechov, lieskovcov či ryže.

Koľko rastlinného nápoja denne vypiť?

Ak ste nútení piť iba rastlinné nápoje alebo ich používate len tak zo svojho presvedčenia, je dobré ich pravidelne striedať. „Rastlinné nápoje by som obmieňala, pretože každý druh má iné zloženie. Čo sa týka frekvencie, pohár rastlinného mlieka 2 - 3 razy týždenne postačuje,“ odporúča Eva Blaho.

Komentáre