Cvičenie, strava, chudnutie = ŽIVOTNÝ ŠTÝL. Nie povinnosť, ale radosť a prirodzenosť

Cvičenie, strava, chudnutie = ŽIVOTNÝ ŠTÝL. Nie povinnosť, ale radosť a prirodzenosť
27.2.2018 v kategórii Cvičenie a športy, autor Mgr. Alena Pethoova, foto: istockphoto.com

Napriek tomu, že výživa zohráva dôležitejšiu úlohu, pokiaľ ide o chudnutie, pohyb je vždy kľúčovým hráčom pri všetkých programoch chudnutia.

Nájdite športové aktivity, ktoré vás spolu so zdravým stravovaním budú viesť k zdravému životnému štýlu. To je trend. Životný štýl, nie povinnosť, ale radosť a prirodzenosť. Potom sa nad chudnutím nebudete vôbec zamýšľať.

Napríklad JOGA

Joga nie je žiadnym nováčikom na športovom území, no je taká populárna ako nikdy doteraz. A opäť, je to opodstatnené, pretože benefity jogy sú vskutku nenahraditeľné. Cvičenie jogy pomáha znižovať úzkosť a stres, zlepšuje kvalitu spánku, prietok krvi, trávenie a ešte omnoho viac.

Na vedeckej pôde sa dokonca uvádza, že cvičenie jogy doslova mení váš mozog. Cvičením jogy sa zvyšuje pomer „chill-out“ neurotransmitérov v mozgu, čo sú chemické látky dôležité pre ľudí, ktorí trpia depresiou a úzkosťou.

Pomáha tiež tlmiť chronickú bolesť a celkovo podporuje činnosť mozgu. Vďaka produkcii serotonínu, známeho hormónu šťastia, ju dokonca odporúčajú predpisovať ako terapiu pacientom. Oprášte svoju podložku a začnite cvičiť jogu.

Nasledujte svoju individualitu

Vyberajte si aktivity, ktoré vyhovujú vám, a nie vašej kamarátke. Možno ste sa do nejakého športu vrhli spoločne, s cieľom navzájom sa motivovať. Áno, mať sparing partnera je síce fajn, ale kým vašej kamarátke vyhovuje crossfit, vášmu zdraviu a kĺbom môže viac prospievať niečo menej silové.

Nech to predovšetkým vyhovuje vám, iba tak to bude podporovať vaše zdravie a udržiavať vás vo forme.

Tieto štúdie to potvrdzujú:

  • Ak účastníci danej štúdie mysleli na šport ako na niečo potešujúce, došlo k zvýšeniu ich aeróbnej kapacity a zdokonaleniu ich fyzického zdravia.
  • Iná štúdia zase odhalila, že úsmev ako súčasť fyzickej aktivity pre starších jednotlivcov výrazne zlepšil ich duševné zdravie, aeróbnu vytrvalosť a dôveru vo svoje schopnosti vykonávať aj ťažšie pohybové aktivity. 

Naša rada: či je to joga, crossfit, beh alebo jumping, hlavne si to užívajte. Vždy. A toto je trend, ktorý nikdy nevyjde z módy.

Vzdelávajte sa sami

Tento trend odkazuje na fakt, že pribúdajú študenti náuky o pohybe aj medzi ľuďmi, ktorí majú úplne iné zameranie. Byť trénerom a poradcom sám sebe predurčuje tento trend stúpať stále na vyššie priečky.

Sebavzdelávanie v oblasti pohybu a zdravého stravovania pre nás začína byť „nepovinná povinnosť“, pokiaľ sa chceme udržať v dobrej telesnej kondícii, byť zdraví a fit. Zvyšovanie zdravotnej gramotnosti je rozhodujúce pre prevenciu zdravotných problémov, a nielen to.

Budete príkladom pre svoje deti, lebo, ako sa hovorí, tam to celé začína. Ukážete im tak cestu, po ktorej budú potom kráčať sami a úplne prirodzene.

Cvičenie je odpoveď

Všetci poznáme obľúbený výrok JEDLO AKO LIEK. A čo by ste povedali na malú zmenu: CVIČENIE AKO LIEK? Kým doteraz to bolo viac o výzore, benefity samotného cvičenia siahajú omnoho ďalej.

Neviete poriadne zaspať, prehadzujete sa na posteli a počítate ovečky? Neviete si spomenúť, kde ste položili kľúče od auta a za 10 minút máte byť v práci? Áno, cvičenie je odpoveď.

Od celkového pocitu šťastia, zvládania stresu, až po zníženie rizika obezity a srdcových ochorení, cvičenie naozaj pomáha. Lekári zachádzajú dokonca tak ďaleko, že predpisujú cvičenie pacientom, v snahe prinútiť ich hýbať sa. A my sa tomu tešíme, len tak ďalej!