Detox ako z FIT štýl challenge? Skvelé výsledky overené účastníkmi našej výzvy (+vzorový detoxikačný deň)

fitup, fit štýl challenge, magazín fit štýl, výzva, 6 mesiacov, chudnutie, partneri, výživa, zdravie, cvičenie, fitness, fitko, cvik, workout, schudnutie, hmotnosť, váha, úbytok, svet zdravia, bratislava, ružinov, centrum na chudnutie, podpor
26.7.2019 v kategórii FIT štýl challenge, autor Redakcia, foto: istockphoto.com

Účastníci FIT štýl challenge mali v prvé 2 až 4 týždne (podľa potreby) odľahčený režim. A počas tohto stravovania dosiahli úžasné výsledky, priemerný hmotnostný úbytok bol 4 kg. S chudnutím a nastavením jedálnička pomáhajú účastníkom špecialisti zo Sveta zdravia. My sme aj pre vás, ktorí výzvu „ťaháte“ s nami online, vyspovedali Veroniku Hanákovú.

"Počas detoxikácie je potrebné minimalizovať príjem potravín, ako sú mliečne výrobky, mäso, mäsové výrobky, syry, spracované potraviny, konzervanty, farbivá, stabilizátory, modifikované škroby, rafinovaný cukor, umelé sladidlá, pšeničná múka a výrobky z nej a klasická káva," uvádza výživová poradkyňa zo Svet zdravia, Veronika Hanáková.

Objem potravín je limitovaný individuálne na hodnotu BMR – hodnota bazálneho metabolizmu v pokojovom režime.

Prvé 3 dni sú náročnejšie, sprevádzané bolesťami hlavy, tráviace zmeny, je to ako keby ste sa chceli zbaviť nejakej závislosti a prvé dni bojujete s abstinenčnými príznakmi, ktorými v tomto prípade sú určité potraviny alebo káva a kofeín. Po 3 dňoch sa organizmus prestaví, cítite sa výrazne lepšie a celá detoxikácia prebieha bez problémov.

Čo je počas detoxu absolútne tabu?

Počas detoxikácie by ma organizmus nemal pracovať na plný plyn. Absolútne tabu je:

  1. konzumácia určitých potravín,
  2. pitie kávy, sladkých nápojov, nápojov s obsahom sladidiel (zero / light),
  3. náročná fyzická aktivita – produkcia kyseliny mliečnej,
  4. málo spánku / ponocovanie,
  5. nízky, nedostatočný kalorický príjem,
  6. nepravidelnosť v stravovaní,
  7. veľa stresu – vysoká produkcia kortizolu,
  8. konzumácia alkoholu,
  9. fajčenie alebo pobyt v zafajčenom prostredí, kde dochádza k inhalácii,
  10. veľa práce – potreba veľa pracovať.

 

 

A, naopak, čo počas detoxu robiť?

  1. konzumovať veľa enzýmov (čerstvé kvalitné ovocie, zeleninu),
  2. prijímať odporúčané množstvo vlákniny 30 g na deň (chia, otruby, psyllium)
  3. prijímať tekutiny (minimálne 0,4 dcl na 10 kg telesnej hmotnosti + 1l navýšiť počas horúcich dní alebo pri zvýšenej pohybovej aktivite – voda, bylinné čaje, nesýtené minerálne vody),
  4. dôležitou súčasťou detoxikácie sú práve komplexné sacharidy, ktorých metabolizmus prebieha bez toxických zvyškov (quinoa, ryža, zemiaky, pohánka...),
  5. príjem potravy musí byť striktne pravidelný, max. 3 hod. okná,
  6. odporúčané sú tuky v podobe orechov (nesolené, nepražené) – mandle, vlašské, pekanové..., avokádo, kokos, mak,
  7. konzumovať minimálne toľko kcal, ako vám udáva BMR,
  8. konzumovať bielkoviny v podobe strukovín, vajíčok, rýb a tofu,
  9. nutnosť prijímať chlorofyl (chlorela, Lymph care),
  10. nehladovať, posledné jedlo konzumovať 1 – 2 hod. pred spánkom.

 

 

Vzorový detoxikačný deň:

  • 0,3 dcl vlažnej vody s citrónom + Lymph care 2x, do 30 min. od zobudenia
  • 7:00 Raňajky - smoothie (ovocie + mandľové maslo + chia + rastlinné mlieko / voda), l ľahká kardio aktivita (chôdza, bicykel, beh)
  • 1 l tekutín
  • 9:30 - 10:00 Desiata - ovocie + orechy / raw tyčinka
  • 1 l tekutín
  • 12:30 - 13:00 Obed - šalát s lososom / ryža so zeleninou a grilovaným tofu 
  • 1 l tekutín
  • 15:30 - 16:00 Olovrant - chia puding (rastlinné mlieko + chia + čučoriedky) ALEBO bielkovinový večerný chlieb + rastlinná nátierka (cícerová, avokádová...) + zelenina
  • 0,5 l + 2x Lymph care
  • 18:00 - 19:00 Večera - vajíčka s plátkom bielkovinového chleba + zelenina ALEBO šalát s tofu a orechami ALEBO šošovicová polievka
  • 21:00 škrobnatá zelenina - kaleráb / malé množstvo orechov

Partneri projektu FIT štýl challenge