Strážite si štíhlu líniu? 13 tipov ako nahradiť tieto potraviny za menej kalorické

Strážite si štíhlu líniu? 13 tipov ako nahradiť tieto potraviny za menej kalorické

6.11.2017 v kategórii Výživa foto: iStock.com

Ak hľadáte spôsob, ako nahradiť niektoré potraviny tak, aby vaše jedlo obsahovalo menej sacharidov a nestratilo pritom chuť, máme pre vás niekoľko tipov, ako na to. My sme vyskúšali a, paradoxne, niektoré jedlá na chuti v zdravšej alternatíve ešte získali – takže určite odporúčame.

1. Lasagne (2 plátky = 26 g sacharidov)

  • Cuketa (nakrájaná na tenké plátky) (1 stredná cuketa = 6 g sacharidov)

2. Žemľa na hamburger (1 žemľa = 21 g sacharidov)

  • Portobello šampióny (opečte ich na grile) (2 veľké hlavičky šampiónov = 5 g sacharidov)

3. Zemiakové pyré (¼ šálky pyré zo zemiakov = 11 g sacharidov)

  • Pyré z roztlačeného karfiolu (¼ šálky pyré z karfiolu = 2 g sacharidov)
Tip ako si pripravíte: Karfiolové pyré

4. Špagety  (1 šálka uvarených cestovín = 43 g sacharidov)  

  • Tekvicové „špagety“ (1 šálka tekvicových rezancov = 10 g sacharidov)

5. Sušienky alebo krekery (50 g sušienok, krekerov = 33 g sacharidov)

  • Plátky jablka alebo uhorky (50 g jablkových plátkov = 7 plátkov uhorky g sacharidov)

6. Keksíky s kúskami čokolády (3 čokoládové keksy = 24 g sacharidov)

  • Jahody máčané v horkej čokoláde (4 jahody + 1 PL horkej čokolády = 17 g sacharidov)

Ochutnajte: PEČENÉ JABLKÁ

7. Jablkový koláč (1 ks koláča = 40 g sacharidov)

  • Pečené jablko so škoricou (1 pečené jablko = 26 g sacharidov)

8. Zemiakové čipsy (30 g zemiakových čipsov = 16 g sacharidov)

  • Nesolené arašídy (30 g arašidov = 6 g sacharidov)

9. Strúhanka (½ šálky strúhanky = 39 g sacharidov)

  • Mleté mandle (½ šálky mletých mandlí = 10 g sacharidov)

10. Zemiaky do zemiakového šalátu (½ šálky zemiakov = 12 g sacharidov)

  •  Karfiol uvarený v pare alebo avokádo (½ šálky karfiolu = 3 g sacharidov)

11. Krutóny (do šalátu, krémovej polievky) (30 g krutónov = 21 g sacharidov)

  •  Nasucho opečené orechy (30 g orechov = 6 g sacharidov)

12. Zemiakové hranolčeky (15 ks zemiakových hranolčekov = 58 g sacharidov)

  • Pečené cuketové, celerové hranolčeky (15 pečených cuketových hranolčekov = 29 g)

13. Tortila alebo pitta chlieb (3 tortily = 36 g sacharidov)

  • Kelové listy, listy hlávkového šalátu (3 kelové listy = 5 g sacharidov)!
Mohlo by vás zaujímať: Máte svoje denné menu pod kontrolou?

Komentáre